پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۶۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ضمن تشریح روند تخصیص ارز دولتی به داروی مورد نیاز بیماران خاص، گفت: مجلس هر گونه اختلال در تامین داروی این بیماران را پیگیری می‌کند.

شعارسال: حیدرعلی عابدی در مورد انتقاداتی که پیرامون عدم حمایت از برخی اقلام دارویی بیماران خاص مطرح شده که این موضوع واکنش مسئولان غذا و دارو را نیز به همراه داشته است، اظهارداشت: بی‌تردید تامین ارز مورد نیاز برای واردات دارو یکی از موضوعاتی بوده که در راس اولویت های دولت قرار گفته است، بنابراین پیش بینی می‌کنیم که مشکلی در رابطه با دارو چه برای بیماران خاص و چه سایر بیماران ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: البته اگر در آینده نیز مشکلی در زمینه تهیه دارو ایجاد شود قابل حل خواهد بود، چرا که دولت از آمادگی لازم برای تامین ارز مورد نیاز این بخش برخوردار است.

عابدی تصریح کرد: دولت در اولویت‌بندی های خود در تامین ارز به این مهم اشاره کرده که در این زمینه کالاهای اساسی و دارو به عنوان اولویت اول خود قرار داده است .

وی بیان کرد: شاید در زمینه تهیه‌های کالاهای لوکس با مشکل مواجه شویم که امیدواریم این مورد هم در آینده با تشکیل ارز متشکل و ارز تجاری از شرایط کنونی خارج شود، اما آنچه مسلم است دولت قصد ندارد در تامین ارز دارو تعللی صورت بگیرد.

عابدی با اشاره به روند تخصص ارز به حوزه دارو یادآور شد: دولت نیازها در حوزه تامین ارز را به چهار گروه تقسیم کرده است که نیازهای اساسی همچون دارو و ارزاق عمومی در گروه اول، اجناس مرتبط با تولیدات داخل و مواد اولیه در گروه دوم ،مواد اساسی که در کشور به صورت محدود تولید می‌شوند در گروه سوم و مواد غیرضروری که نباید برای آن منابع زیادی هزینه شود نیز در گروه چهارم قرار گرفته که برای گروه اول و دوم ارز دولتی و گروه سوم ارز متشکل و مبادله‌ای و برای گروه چهارم ممنوعیت تخصصی ارز اعلام می‌شود.

وی در رابطه با اخباری که از سوی تعدادی از انجمن‌ها منتشر شده مبنی بر کمبود داروی مورد نیاز برخی بیماران خاص از جمله بعضی از سرطان‌ها، ام اس و هموفیلی تاکید کرد: انجمن‌های حمایت‌کننده مسئولیتی در قبال تامین دارو یا بر آورد و تخمین در این حوزه ندارد و تنها سازمان غذا و دارو مسئولیت این مهم را برعهده دارد، بنابراین اگر این سازمان این خبر را داده بود، می‌شد بدان استناد کرد، اما اخبار انجمن‌ها و سایر بخش‌ها در این زمینه قابل استناد نیست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: اگر بیمار مبتلا به بیماری خاص یا انجمن حمایت از این بیماران، دارویی را نیاز داشتند که در بازار وجود نداشته و مشابه ایرانی هم نداشت با ما مکاتبه کنند تا این موضوع را از طریق سازمان غذا و دارو پیگیری کرده و در صورت صحت خبر اقدامات لازم را در جهت رفع مشکل انجام دهیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15تیر1397، کدخبر: 4340077: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
ا.ف75
کمبود داروهای غیر خاص هم داره رخ میده اخه! ولله همه مردم اشتباه نمیکنن! داریم میبینیم تو جامعه! دیگه نمیشه مردم رو گول زد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
فعلا میتونی اینجوری بپیچونی مسئله رو ولی وقتی به مردم فشار اومد و دارو نبود اونموقعست که راه فرار نداری
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین