پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۷۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
رئیس سازمان انتقال خون ایران با اشاره به ضعف طبقه‌بندی لیست گمرک در مورد محصولات سازمان انتقال خون گفت: ما به هیچ وجه واردات کیسه خون به کشور نداریم و کشور در این زمینه خودکفا شده است.

شعار سال: علی‌اکبر پورفتح‌اله در مورد آمار گمرک مبنی‌بر واردات هشت میلیون دلار کیسه خون به کشور اظهار کرد: ما به هیچ وجه واردات کیسه خون به کشور نداریم و این محصول به صورت تمام داخلی در کشور تولید می‌شود؛ برهمین اساس آمار گمرک مبتنی‌بر طبقه‌بندی این کالا صحت ندارد.

وی افزود: البته اگر اقلامی برای تولید کیسه خون به کشور وارد می‌شود، جزو طبقه‌بندی گروه کیسه خون قرار می‌گیرد به عنوان مثال میدل یکی از مواد مورد نیاز در تولید کیسه خون است که در صورت واردات این ماده جزو طبقه‌بندی کیسه خون محسوب می‌شود.

رئیس سازمان انتقال خون یادآور شد: آمار گمرک از این نظر مورد استفاده نیست، زیرا واردات ملزومات، مواد اولیه و متریال مورد نیاز تولید کیسه خون را در این گروه قرار می‌دهد و لیست گمرک تنها در 10 رده سازمان انتقال خون طبقه‌بندی ایجاد کرده که محصولات قابل تفکیک نیست.

پور فتح‌اله ادامه دارد: از سال گذشته و همچنین طی امسال، کیسه خون ساخت ایران از طریق دو شرکت با دانش ماکوفارما در ایران تولید می‌شود.

بی‌رغبتی بانوان ایرانی به اهدای خون

وی در ادامه به آمار پنج درصدی اهدای خون زنان ایرانی اشاره کرد و گفت: متأسفانه زیرساخت‌های فرهنگی و ذهنی در مورد این مسأله در کشور ایجاد نشده است و بسیاری از بانوان به دلیل ترس از کم‌خونی، خون اهدا نمی‌کنند و به همین دلیل تاکنون موفق به افزایش آمار اهدای خون بانوان در کشور نشده‌ایم البته برنامه‌هایی برای رفع این مسأله در نظر گرفته‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای آهن‌یاری در زنان هستیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز اهدای خون ویژه بانوان در مشهد نیز گفت: در این مرکز پژوهش، تحقیق و جذب بانوان برای اهدای خون صورت می‌گیرد و همچنین در نظر داریم در برنامه آهن‌یاری درمان کم‌خونی زنان را با استفاده از اسیدفولیک و آهن تأمین کنیم تا آنان نیز بتوانند در آینده به جمع اهداکنندگان خون بپیوندند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 10 مرداد 97، کد مطلب: 411048: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
ا.ف75
انقدر تو شرایط برحانی شایعه زیاد میشه تو داخل که ادم نمیدونه دیگه چی رو باید باور کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین