پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در کشور، میزان مراجعه مردم برای اهدای خون کاهش می‌یابد. بشیر حاجی‌بیگی اظهارداشت: سازمان انتقال خون ایران مسئول تامین خون و فرآورده‌های آن در بیش از 850 بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است و در تهران و کلانشهرها و مراکز استان‌ها نیاز به خون بیشتر احساس می‌شود.

شعار سال: بشیر حاجی‌بیگی با اشاره به کاهش اهدای خون در آغاز فصل سرما، اظهارداشت: سازمان انتقال خون ایران مسئول تامین خون و فرآورده‌های آن در بیش از 850 بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است و در تهران و کلانشهرها و مراکز استان‌ها نیاز به خون بیشتر احساس می‌شود.

حاجی‌بیگی ادامه داد: شهر تهران با داشتن حدود 170 بیمارستان و مرکز درمانی، بیشترین نیاز به خون و فرآورده‌های آن را در کشور دارد. البته در شهرهایی که بیماران خاص به ویژه بیماران مبتلا به تالاسمی در آن ها زندگی می‌کنند مانند شهرهای استان‌های گیلان، مازندران و تهران به اهدای خون نیاز است.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن به صورت روزانه و همیشگی است، افزود: 90 درصد مردم ایران دارای گروه‌های خونی مثبت و 10 درصد دارای گروه‌های خونی منفی هستند، اما در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز است، البته در استان گیلان به گروه خونی A مثبت و O منفی بسیار نیاز است.

سرمای هوا اهدای خون در تهران را روزانه 400 واحد کاهش داد

مدیرکل انتقال خون استان تهران نیز گفت: سرمای هوا موجب شده که میزان استقبال برای اهدای خون کم شود؛ در حال حاضر روزانه در تهران بین 600 تا 700 واحد خون اهدا می شود در حالی که پیش از این روزانه بین حدود هزار تا هزار و 200 واحد خون در این استان اهدا می‌شد.

مرتضی طباطبایی گفت: در حال حاضر میزان خونی که توسط اهداکنندگان به صورت داوطلبانه اهدا می‌شود، در حد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی تهران است و میزان ذخیره خون در استان تهران نیز هفت روز است و در این مورد هیچ نگرانی وجود ندارد، با این حال نیاز به خون و فرآورد‌ه‌های آن همیشگی است و بیماران نیازمند به خون همیشه نیازمند اهدا هستند و چه بهتر که اهداکنندگان نوع دوست همیشه به فکر اهدای خون باشند و همه گروه‌های خونی به خصوص گرو‌ه‌های منفی، خون، پلاکت و پلاسمای بیشتری در فصل سرما اهدا کنند.

وی افزود: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون 18 سال و حداکثر سن برای اولین اهدای خون 60 سال است و برای دفعات بعدی اهداکننده مستمر (با سابقه حداقل دوبار اهدای خون در سال) حداکثر 65 سال است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فام، تاریخ انتشار 25 آبان 97، کد مطلب: 147205، www.kayhan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین