پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: بیشترین اهداکنندگان خون 26 تا 35 سال سن دارند که 38 درصد از اهداکنندگان خون در کشور را تشکیل می دهند.وی افزود: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون 18 سال تمام و حداکثر سن 60 سال تمام است.

شعارسال:  سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: بیشترین اهداکنندگان خون 26 تا 35 سال سن دارند که 38 درصد از اهداکنندگان خون در کشور را تشکیل می دهند.

بشیر حاجی بیگی  افزود: اهداکنندگان در گروه سنی 36 تا 45 سال هم دومین رتبه از نظر اهدای خون در کشور را به خود اختصاص داده اند و این در حالی است که کمترین میزان اهدای خون در کشور متعلق به گروه سنی 56 تا 60 سال است که سه درصد از جمعیت اهداکنندگان را شامل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: اهداکنندگان خون بین سنین 18 تا 25 سال شامل 17 درصد و افراد در گروه سنی 46 تا 55 سال 15 درصد از اهداکنندگان خون را تشکیل می دهند.

حاجی بیگی ادامه داد: از هر فرد سالم بالای 50 کیلوگرم وزن و سن بالای 18سال تا سن 60 سال 10،5سی سی یا میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خون گرفته می شود.

وی تصریح کرد: حجم کیسه های خون اهدایی 450 سی سی یا میلی لیتر است و 63 سی سی ماده ضد انعقادی درون کیسه ها خون موجود است.

* حداکثر سن برای اهدای خون، 60 سال است

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون 18 سال تمام و حداکثر سن 60 سال تمام است.

حاجی بیگی افزود: حداکثر سن برای اولین اهدای خون 60 سال است و برای دفعات بعدی اهداکننده مستمر (با سابقه حداقل 2 بار اهدای خون در سال) حداکثر 65 سال است.

وی در خصوص ضرورت اهدای خون تصریح کرد: خون سالم، نجات دهنده زندگی است و همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند، به طوری که از هر سه نفر مردم دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده های خونی پیدا می کند.

حاجی بیگی گفت: بارزترین مثال برای موقعیت هایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا می شود، شامل زمان بروز حوادث و سوانح گوناگونی نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی است.

وی اضافه کرد: همچنین زنان باردار در حین زایمان، نوزادان و به خصوص نوزادان نارس که به زردی دچار می شوند، نیازمند خون هستند و از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف کنندگان خون و فرآورده های خون به شمار می روند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بسیاری از دیگر بیماران مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز ناگزیرند برای بهره مندی از یک زندگی به نسبت طبیعی برای تمام عمر به شکل منظم خون یا فرآورده های خونی دریافت کنند.

در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر سالانه در کشور به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ،تاریخ انتشار: 9آذر 97، کدخبر:83117721 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
م.آ75
به نظرم این سن هابه دلیل برخورد با مسائل اجتماعی احساس نیاز به کمک میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین