پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۰۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷
مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه بیش از ۲۱۵ هزار واحد خون در استان تهران در طول هشت ماه گذشته اهدا شد، گفت: روزانه ۱۵۰۰ واحد اهدای خون برای تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی استان تهران نیاز است.

شعارسال: مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه بیش از ۲۱۵ هزار واحد خون در استان تهران در طول هشت ماه گذشته اهدا شد، گفت: روزانه ۱۵۰۰ واحد اهدای خون برای تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی استان تهران نیاز است.

 سید مرتضی طباطبایی در ارتباط با اهدای خون در پایتخت اظهارداشت: در طول 8 ماه گذشته شاهد 215 هزار و 724 واحد اهدای خون از سوی مردم نوعدوست استان تهران بودیم.

وی افزود: اهداکنندگان مستمر خون با ثبت رکورد 101 هزار و 661 واحد اهدای خون و نقش 47 درصدی در آمار کل، توانسته اند همچنان در ردیف اول همراهی با این فرهنگ انسانی باشند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران ادامه داد: بار اولی ها با 41 هزار 828 واحد اهدای خون و سهم 19 درصدی در آمار کل، نشان دادند به حضور نسل جوان و جدید اهداکننده خون می توان همچنان امیدوار و خوش بین بود.

وی افزود: بانوان تهرانی در هشت ماه گذشته نیز توانستند با ثبت 9 هزار 597 واحد اهدای خون و سهم 4 درصدی در آمار کل به یاری بیماران بشتابند که امیدواریم با فرهنگ سازی شاهد مشارکت بیشتر این عزیزان در این عمل خیرخواهانه باشیم.

طباطبایی با اشاره به اهمیت اهدای خون دارندگان گروه های منفی به خاطر پراکندگی کمتر گروه خونی شان در جمعیت کشور، گفت: در مهمترین بخش آماری اهدای خون در پایتخت باید به آمار مطلوب 25 هزار و 100 واحد خون و سهم 12 درصدی گروه های منفی اشاره کنیم اما با این وجود از شهروندان تهرانی با گروه خونی منفی درخواست می گردد بر اساس یک تقویم زمانی منظم و مستمر در مراکز اهدای خون حاضر شوند.

وی افزود: در 8 ماه گذشته در استان تهران 5 هزار 421 واحد پلاکت و 7 هزار 763 واحد پلاسما به روش آفرزیس تولید شده که البته امیدواریم با آشنایی بیشتر مردم نسبت به ضرورت حیاتی اهدای پلاکت و پلاسما، در آینده شاهد ثبت رکوردهای بالاتری باشیم.

طباطبایی در پایان خاطر نشان کرد: از شهروندان تهرانی تقاضا می کنیم در روزهای سرد باقی مانده از سال، با ثبت میانگین روزانه حداقل 1500 واحد خون کمک کنند تا به نیازهای اساسی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها پاسخ داده شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری نسیم آنلاین ، تاریخ انتشار: 6آذر1397، کدخبر: 2288701،www.nasimonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین