پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مجوز سه ساله ارسال پلاسمای انتقال خون مازندران از وزارت بهداشت و شرکت بیوتست آلمان اخذ شد.
شعار سال: اسماعیل پوریانی اظهار کرد: طی 11 ماهه امسال 153 هزار و 619 نفراز مردم مازندران به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 119هزار و 464 موفق به اهدای خون شدند.


وی افزود: از میان اهداکنندگان 83 هزار و 222 نفر اهداکننده مستمر، 33 هزار و 165 نفر باسابقه و بقیه باراولی بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران اضافه کرد: آمار اهداکننده مستمر خون طی 11 ماهه امسال حدود پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.


پوریانی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و کاهش مراجعات مردم برای اهدای خون لازم است هم‌استان‌ها حضور مستمری در پایگاه‌های انتقال خون داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخذ مجوز سه ساله ارسال پلاسمای انتقال خون مازندران از وزارت بهداشت و شرکت بیوتست آلمان، گفت: فرآیند تهیه فرآورده پلاسمایی توسط شرکت آلمانی مورد تایید قرار گرفت.


مدیرکل انتقال خون مازندران تصریح کرد: شرنر و هیأت همراه از شرکت بیوتست آلمان در روزهای پنجم و ششم اسفندماه امسال از مرکز انتقال خون ساری و بابل بازدید و فرآیند تولید پلاسما را مورد ارزیابی و بازرسی قرار دادند.

این مسؤول ادامه داد: پس از بازرسی دو روزه بازرسان شرکت بیوتست آلمان از بخش‌های اهداکنندگان، آزمایشگاه ، فرآورده، کنترل کیفی، تضمین کیفیت، انبار و سردخانه، تولید پلاسمای انتقال خون مازندران به مدت سه سال مورد تایید این شرکت آلمانی قرار گرفت و از این پس فرآورده پلاسمایی انتقال خون استان همانند سال‌های گذشته به پالایشگاه تهران ارسال و از آنجا نیز به کشور آلمان برای فرآوری و تولید داروهای مشتق از پلاسما برای بیماران کشورمان صادر می‌شود.


پوریانی خاطرنشان کرد: تهیه داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی منجر به صرفه‌جویی ارزی ، خودکفایی واردات داروهای با منشا پلاسمای خارجی و نقش مهمی در اقتصاد سلامت و درمان بیماران کشور دارد.


وی در پایان از حمایت مدیران ستادی، تلاش شمس معاون فنی و فن آوری‌های نوین سازمان و همراهان وی و همچنین تلاش و زحمات شبانه‌روزی پرسنل خدوم انتقال خون استان برای کسب این موفقیت تشکر و قدردانی کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 7 اسفند 97، کد مطلب: 13971207000625: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین