پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۲۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به احداث هفتمین پالایشگاه خون دنیا در این استان گفت:‌ یک شرکت آلمانی برای احداث این مرکز زمینی را در ۱۲ کیلومتری فومن خریداری کرده است.

شعارسال: احمد مرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ساخت هفتمین پالایشگاه خون دنیا در استان گیلان که توسط یک شرکت بزرگ آلمانی انجام می‌شود دیگر نیازی به ارسال فرآورده‌های خونی به خارج کشور جهت ساخت داروهای مورد نیاز نیست.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه در 57 درصد از خون اهدایی پلاسما وجود دارد عنوان کرد:‌ پلاسما فرآورده بسیار مهمی به‌شمار می‌آید به طوری که شرکت‌های مطرح خارجی توسط آن داروهای گرانقیمتی را تولید و جهت مصرف بیمارانی نظیر مبتلایان به هموفیلی روانه بازار می‌کنند.

مرادی از جمع‌آوری و صدور پلاسما به کشور آلمان جهت ساخت داروهای مورد نیاز خبر داد و ابراز داشت: امکانات لازم جهت ساخت داروهایی که از پلاسمای خون ساخته می‌شوند در کشور ما وجود ندارد به همین علت این فرآورده مهم به کشورهایی نظیر آلمان و هندوستان ارسال می‌شود.

وی استقرار تجهیزات و دستگاه‌هایی برای نگهداری از پلاسما را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اداره کل انتقال خون گیلان در حال حاضر مرکزی را در لاهیجان جهت نگهداری از پلاسما خون راه‌اندازی کرده است به طوری که شرق استان کاملاً تحت پوشش این مرکز قرار می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه در صورت وجود امکانات فریز پلاسما تا سه سال قابل نگهداری است افزود:‌ برای هر یک جراحی بین 6 تا 8 واحد خون نیاز است حتی بیماران هموفیلی دو بار در ماه احتیاج به خون دارند بنابراین نگهداری از فرآورده‌های خونی بسیار با اهمیت است.

مرادی گیلان را استانی سالمند،‌ پر بیمار و به شدت نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی اعلام کرد و بیان داشت: مرکز انتقال خون فعلی استان با این شرایطی که دارد به هیچ عنوان شایسته مردم گیلان نیست از طرفی دیگر اتوبوس‌های ویژه اهدا خون استان نیز وضعیت بسیار نامطلوبی دارند.

وی فرسودگی و نبود امکانات سرمایشی و گرمایشی در اتوبوس‌های اهدای خون گیلان را متذکر شد و اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ما پایگاه‌های اهدای خون هستند که برای استقرار در سطح شهر رشت با ممانعت شهرداری و یا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری استان مواجه می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با تأکید بر اینکه همه ارگان‌های مسئول برای رفع مشکلات سطح شهر رشت باید با هم همکاری کنند افزود:‌ با وجود این مشکلات مردم بافرهنگ گیلان،‌ سمن‌ها و انجمن‌ها،‌ نیروهای سپاه و بسیج،‌ نیروی دریایی و مرزبانی مشارکت فعالی در راستای اهدای خون دارند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار13 دی 97، کدخبر:1914231  www.tasnimnews.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
یکی از کارهای نیک و درست در جهت بهبود سلامت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین