پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
دکتر سهیلا خسروی اظهار داشت: هم اینک ذخایر خونی سیستان و بلوچستان نیاز تنها ۲ روز را تأمین می‌کند به همین سبب نیازمند کمک و مساعدت هم استانی‌های عزیز برای اهدای خون و بالابردن میزان ذخایر خونی هستیم.

شعارسال: مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: تامین خون و فرآورده های آن در استان به دلیل کاهش ذخیره های خونی و تعداد اهداکنندگان در وضعیت ناخوشایندی قرار دارد.

 به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون سیستان و بلوچستان، دکتر سهیلا خسروی اظهار داشت: هم اینک ذخایر خونی سیستان و بلوچستان نیاز تنها ۲ روز را تأمین می‌کند به همین سبب نیازمند کمک و مساعدت هم استانی‌های عزیز برای اهدای خون و بالابردن میزان ذخایر خونی هستیم.

وی گفت: ذخایر مطلوب سیستان و بلوچستان باید بیشتر از پنج تا هفت روز باشد تا بتوانیم به درخواست بیماران پاسخ دهیم.

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به گستردگی و پراکندگی منطقه برای حمل و نقل خون و نداشتن دپوی مناسب در هر مرکز درمانی در سطح استان با مشکل رو به رو هستیم.

وی بیان کرد: در اسفندماه بیماران تالاسمی به دلیل تعطیلات ایام نوروز، خون زودتر از موعد و خارج از برنامه دریافت می‌کنند به همین دلیل در روزهای آخر سال نیاز خونی بیشتر می‌شود.

خسروی علت دیگر کمبود خون در این ماه را جراحی‌های اورژانسی، کاشت باقلا در سیستان و بلوچستان و فابیسم و تصادفات عنوان کرد.

وی گفت: کاهش مراجعان در اسفندماه برای اهدای خون زنگ خطر جدی برای سلامت و تأمین خون سالم در سیستان و بلوچستان را به صدا در آورده است.

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: در این ماه امکان خون رسانی از سایر نقاط کشور نیز بسیار کم است چون در شبکه خون رسانی کشور امکان کمک رسانی به علت آمادگی برای حوادث غیرمترقبه وجود ندارد و تنها برای موارد خیلی اورژانسی خون ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: مشکل کمبود خون در سیستان و بلوچستان جدی است در همین راستا از شهروندان درخواست داریم برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ :14 اسفند 1397 ، کدخبر:4559678 www.mehrnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین