پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: هم اکنون از 2 میلیون و 100 هزار پلاسمای تولیدی در ایران، 700 هزار واحد به مصرف بیمارستان‌ها می‌رسد و مازاد آن برای تولید داروهای مشتق مانند آلبومین و فاکتور هشت به اروپا ارسال می‌شود.

شعارسال: علی اکبر پورفتح اله بیان کرد: بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، نظام انتقال خون باید استانداردهای لازم را برای تولید داروهای مشتق از پلاسما رعایت کند. به همین دلیل تمام مراکز انتقال خون ایران مورد ممیزی قرار گرفتند و تا پایان سال جاری، 31 مرکز انتقال خون کشور مورد تایید بازرسان اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران افزود: همین ممیزی ها و ارزیابی ها نشان می دهد که سطح استانداردهای نظام انتقال خون ایران مطابق با استانداردهای اروپایی است و حتی از نظر عفونت های قابل انتقال از طریق خون از آمریکا وصع بهتری دارد، چون در این کشور نظام اهدای خون به ازای دریافت هزینه نیز رایج است.

وی اظهار کرد: خون تامین شده در ایران نه تنها آلودگی ندارد بلکه با توجه به عضویت ایران در نظام پالایشگری قراردادی اتحادیه اروپا، با این کشورها هم سطح است.

پور فتح اله ادامه داد: متمرکز سازی فعالیت‌ها، آزمایش‌ها و تولید فراورده‌ها یکی از اولویت‌های مهم سازمان انتقال خون است. صنعت تولید خون در دنیا به سمت ارائه محصول منطبق بر استانداردهای بین المللی پیش رفته و انتقال خون ایران نیز فعالیت‌ها را حداکثر در 9 منطقه کشور متمرکز خواهد کرد، هرچند که کار جمع آوری خون با اعزام پایگاه ها به مناطق مختلف انجام خواهد شد.

وی درباره تاثیر تحریم‌ها بر فعالیت سازمان انتقال خون گفت: تاکنون تحریم‌ها تاثیری بر روند کار سازمان نداشته است و خوشبختانه قبل از شروع تحریم ها ملزومات و تجهیزات مورد نیاز را برای یک سال آینده تامین کردیم که البته همین خرید متمرکز، تنگناهایی را برای سازمان ایجاد کرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون بیان کرد: به دلیل افزایش آمار جراحی‌ها و بالا رفتن سن جمعیت کشور یک میلیون و 400 هزار واحد پلاکت امسال در بیمارستان‌های ایران مصرف شده است. در حال حاضر امکان اهدای مستقیم پلاکت در تمام مراکز انتقال خون استان‌ها فراهم شده است و اهداکننده می‌تواند به طور مستقیم یک دوز (نوبت سر) درمانی را فراهم کند.

پورفتح اله اظهار کرد: میزان خون اهدایی با مصرف آن برابری داشته و به طور صد در صد تامین می‌شود. هم اکنون میزان اهدای خون ایران 2 میلیون و 100 هزار واحد بوده و به همین میزان نیز گلبول قرمز مصرف می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایران پزشک، تاریخ انتشار: 26دی1397 ، کدخبر: 10908: www.iranmd.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
کاش فرهنگ اهدای پلاسما هم جا بیافته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین