پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: بر اساس آمار‌ مراکز انتقال خون در کشور، از اول تا ۱۳ فروردین ماه ۴۷ هزار و ۱۶۲ نفر در سال جدید خون اهدا کرده اند.

شعار سال: بشیر حاجی بیگی در خصوص میزان اهدای خون در کل کشور طی ایام نوروز گفت: تعداد مراجعین اهداکننده خون در ادارات کل انتقال خون در کشور تا ۱۳ فروردین ماه، ۵۹ هزارو ۱۸۴ نفر بوده است که از این تعداد ۴۷ هزار و ۱۶۲ نفر موفق به کسب صلاحیت اهدای خون شده اند.

وی افزود: از تعداد ۴۷ هزار و ۱۶۲ اهدا کننده خون در ایام نوروز ۴۵ هزار و ۵۵۴ نفر اهدا کننده مرد، و ۱۶۰۸ نفر دیگر زن بوده است.

حاجی بیگی خاطر نشان کرد: بیشترین میزان اهدای خون مربوط به استان تهران بوده و به ترتیب استان های خراسان رضوی و مازندران به عنوان سه استان برتر در اهدای خون در سال جدید محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است اهدای خون در سه استان خراسان شمالی، سمنان و هرمزگان در نوروز امسال نسبت به ایام عید سال گذشته رشد داشته است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در خصوص تأمین نیاز خونی کشور عنوان کرد: خوشبختانه با مراجعه مردم نوع دوست و ایثارگر در کشور تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود خون در استان ها نداشته ایم. با این وجود تأمین مستمر آن امری ضروری بوده و به کمک مردم نیاز داریم.

ناگفته نماند فصل بهار به عنوان فصل اهدای خون معرفی شده و بهترین فرصت برای اهدای خون است براین اساس از مردم دعوت می‌کنیم همانند گذشته در امر تأمین نیاز خونی کشور مشارکت داشته باشند و سالیانه حداقل دو روز از تقویم خود را به اهدای خون اختصاص دهند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کثرت جمعیت و تعداد بالای بیمارستان در استان تهران به منظور تأمین مراکز اهدای خون، سه مرکز جامع اهدای خون در پایتخت بازگشایی خواهد شد این درحالی است که یک مرکز اهدای خون شهید چمن گل واقع در اتوبان ستاری بازگشایی شده و سه مرکز دیگر در شرف بازگشایی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 16 فروردین 97، کد مطلب: 409286، www.mizanonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین