پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به افزایش شش برابری مراجعه به مراکز انتقال خون در روز عاشورا برای شرکت در طرح نذر خون به جوانان تاکید کرد: در روز عاشورا به جای قمه زنی خون خود را اهدا کنید.

شعار سال: بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به طرح نذر خون در ایام محرم اظهار کرد: هر سال همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بسیاری از هموطنان برای شرکت در طرح نذر خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند به طوری که طی این روزها جمعیت مراجعه‌کنندگان به مراکز ما حدود پنج تا شش برابر افزایش می‌یابد.

وی از مردم خواست به منظور شرکت در طرح نذر خون، حضور خود را تنها به دو روز تاسوعا و عاشورا محدود نکنند و در طول محرم و صفر به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا از شلوغی مراکز و اتلاف وقت این عزیزان در صف‌های طولانی جلوگیری شود.

حاجی بیگی همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه بیمارستان‌های کشور در طول سال به خون و فرآورده‌های خونی نیازمند هستند از مردم می‌خواهیم فقط خون کامل اهدا نکنند بلکه به اهدای پلاکت نیز توجه داشته باشند زیرا از پلاکت خون برای بیماران مبتلا به سرطان استفاده می‌شود به این صورت که پس از جداسازی پلاکت از خون مجددا گلبول‌های سفید و قرمز را به بدن فرد باز می‌گردانند.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه قمه زنی در روز عاشورا از سوی بزرگان و علما دینی ما حرام اعلام شده است از جوانان می‌خواهیم به جای قمه زنی خون خود را اهدا کنند تا از این طریق جان بیماری را از مرگ نجات دهند، همچنین قمه زنی باعث انتقال انواع ویروس‌ها به بدن افراد می‌شود و به طور کلی امری غیر بهداشتی و مذموم است.

حاجی بیگی ادامه داد: عزادارانی که در ماه محرم قمه زنی می‌کنند باید بدانندکه برای اهدای خون باید یکسال از این اقدامشان گذشته باشد زیرا باید دوره پنجره بیماری را در نظر بگیرم و برای پیشگیری از انتقال ویروس بیماری از طریق خون باید گذشت این دوره‌ زمانی مورد توجه قرار گیرد بر همین اساس به جای قمه زنی، فصد و حجامت به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و خون اهدا کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 9 مهر 96، کد مطلب: 290027: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین