پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه با پایان روز اربعین طرح نذر خون هم تمام می‌شود، گفت: مردم استان از "طرح نذر خون" استقبال گسترده داشتند.

شعار سال: افشین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درهمدان، اظهار داشت: برای جلوگیری از هجوم تقاضای اهداکنندگان خون در روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین طرح نذر خون را در همدان اجرایی کردیم.

وی افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته طرح نذر خون را در استان اجرا شد به‌طوری‌که اهداکنندگان با ثبت‌نام در این طرح به جای اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا، در روزهایی که بیمارستان‌ها نیاز به خون دارند خونشان را اهدا می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: همه می‌دانیم که خون تازه برای بیماران نیازمند بسیار باکیفیت‌تر از خون نگهداری شده است بنابراین با طرح نذر خون در روزهایی که بیماران در بیمارستان نیاز به خون داشتند با متقاضیان اهداکننده تماس گرفته و آن ها را فراخوان می‌کردیم.

وی گفت: برای ذخیره و نگهداری خون با محدودیت زیادی مواجه هستیم بنابراین اگر اهدای خون تنها در روزهای خاص مانند تاسوعا، عاشورا و اربعین صورت گیرد بدون شک در سایر ایام بیماران برای دریافت خون با مشکل مواجه می‌شوند.

اهدای خون 1527 نفر در نیمه اول آبان/ترس از کم‌خونی مانع اهدای خون خانم‌هاست

مدیرکل سازمان انتقال خون استان با بیان اینکه 1527 نفر طی نیمه اول آبان ماه برای اهدای خون به سازمان مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد 1472 نفر آقا و 55 نفر نیز خانم بوده‌اند.

محمدی با اشاره به اینکه میانگین اهدای خون خانم‌ها در همدان نسبت به میانگین کشوری کمتر است، گفت: متأسفانه ترس از کم‌خونی مهم‌ترین علت عدم استقبال خانم‌ها از اهدای خون است.

وی از شیفت کاری کارکنان سازمان انتقال خون استان در روز اربعین خبر داد و افزود: در این روز از ساعت 9 صبح تا 1 ظهر و از 3 الی 6 بعدازظهر عملیات خدمت‌رسانی به اهداکنندگان انجام می‌شود.

محمدی گفت: اهداکنندگان خون می‌توانند در روزهای سرد زمستان و زمانی که بیمارستان‌ها به خون نیاز دارند با توجه به فراخوان سازمان، برای اهدای خون مراجعه کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 18 آبان 96، کدمطلب:1569099، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین