پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
بزرگ‌ترین کارخانه تولید کیسه خون در خاورمیانه روز گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیرعامل سازمان انتقال خون و اعضای هیأت مدیره ماکوفارمای فرانسه و شرکت فردآور ایران در استان البرز افتتاح شد.

شعارسال: با سرمایه‌گذاری شرکت ماکوفارمای فرانسه در ایران علاوه بر آنکه نیاز کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده کیسه خون در منطقه فراهم می‌شود همچنین امکان صادرات کیسه‌های خون برند ماکوفارما تولید مشترک ایران و فرانسه به بازارهای جهانی، بخصوص اروپای غربی نیز فراهم خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید کیسه خون در خاورمیانه گفت: این چهارمین مجموعه بزرگ ماکوفارما است که در ایران افتتاح شده و امیدوارم محصولات آنها با کمیت بیشتر و کیفیت بهتر و سرعت افزون‌تری روانه بازارهای منطقه شود و در عین حال از اینکه پیشقدم شدند قبل از اینکه به علت حمایت از تولید داخلی محروم شوند، به این شرکت فرانسوی تبریک می‌گویم.

دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی افزود: تولید، گرفتاری‌های زیادی در کشور دارد و امیدوارم رئیس سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را برای تولید و عرضه این محصول در بازار فراهم کنند. هرچقدر زمان می‌گذرد به این هدف بیشتر می‌رسیم. اقتصاد مهم‌ترین ابزار برای رسیدن به اهداف مهم کشور است. در نتیجه باید بتوانیم از فرصت‌هایی که در سراسر جهان وجود دارد استفاده کنیم تا در بخش اقتصادی بتوانیم در منطقه، صاحب جایگاه مناسبی باشیم. دکتر هاشمی ادامه داد: فرصت‌سوزی‌هایی وجود داشته و امروز نیز کج سلیقگی وجود دارد، اما اگر می‌خواهیم از کالا و تولید ایرانی حمایت شود، باید ابزار آن را نیز فراهم کنیم. وزیر بهداشت اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسد نه فقط برای ایران، بلکه برای کشورهای منطقه نیز اهمیت دارد. اگر قرار است از کالای داخلی حمایت کنیم، نیاز به بازارهای جهانی و منطقه داریم. قرار نیست محصولات ایرانی فقط در مرزهای جغرافیایی کشور مصرف شود و این هنر نیست. هاشمی بیان کرد: باید فرصت‌هایی برای صادرات و حضور محصولات داخلی در بازارهای بین‌المللی وجود داشته باشد تا رقابت نیز مطرح شود.

او با بیان اینکه تجربه ماکوفارما برای سایر شرکت‌های فرانسوی نیز باید سرلوحه قرار بگیرد، گفت: امیدواریم شرکت‌های دیگر خارجی نیز برای سرمایه‌گذاری به داخل کشور وارد شوند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: ظرفیت بسیار بالایی در قانون بودجه امسال برای بخش خصوصی و سرمایه گذاری‌های مشترک وجود دارد. باید قبول کنیم هنر استفاده از این فرصت‌ها را نداریم. او تأکید کرد: تصورم این است ماکوفارما فرصت‌های دیگری در ایران بویژه منطقه آزاد اروند و گیلان در زمینه ساخت سرم دارد که دولت ایران حتماً با رعایت استانداردها نهایت همکاری را خواهد کرد. او با اشاره به اینکه امسال مجلس شورای اسلامی در قانون ششم توسعه بودجه بسیار بالایی را جهت سرمایه گذاری‌های مشترک در نظر گرفته، گفت: متأسفانه کمتر هنر این را داریم تا از این فرصت استفاده کنیم. امیدوارم بتوانیم در فرصتی که وجود دارد گام‌های متفاوت تری را در جهت اشتغالزایی و ورود صنعت به کشور و در نهایت اقتصاد مقاومتی برداریم.

تعداد کارخانه‌های تولید کیسه خون کمتر از انگشتان یک دست است

در ادامه این مراسم مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه ایران یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان کیسه خون در منطقه است، اظهار کرد: اگر در کشور فقط سرمایه‌گذاری و واردات ملزومات را تبدیل به برند کنیم، هم می‌توانیم اشتغال و دانش ایجاد کنیم و هم در مسیر اقتصادمقاومتی حرکت کنیم. علی اکبر پورفتح‌الله گفت: در بسیاری از صنایع «های تک» امکان تولید از صفر تا صد وجود ندارد. در زمینه تولید کیسه خون، می‌توان گفت تعداد کارخانه‌های تولید کیسه خون کمتر از انگشتان یک دست است و این یعنی فقط کارخانه‌هایی که بزرگ بودند و فناوری قوی داشتند و از بازار تجاری شناخت کامل داشتند در مرحله عرضه ماندند و بقیه ورشکست شدند.

او افزود: بارها تلاش کردیم کیسه خون را در کشور بسازیم و ناموفق بودیم. ما نمی‌توانستیم کیسه خونی را تولید کنیم که امکان زنده ماندن سلول خونی در آن وجود داشته باشد بنابراین تولید این کیسه‌های خون نیاز به فناوری مهمی دارد.

رئیس هیأت مدیره ماکوفارما فردآور با اشاره به تأمین کیسه خون مورد نیاز کشور توسط کارخانه تولید کیسه خون فردآور، گفت: با تولیدات این کارخانه علاوه بر تأمین نیازهای داخلی می‌توانیم به بازارهای جهانی و بخصوص اروپای غربی نیز صادرات داشته باشیم.

محمد حاج‌مقانی با اشاره به فراهم شدن موقعیت اشتغال برای بیش از ۴۰۰ نفر در این کارخانه، اظهار کرد: تعداد ۱۰ نفر از مدیران فرانسوی و مابقی افراد از متخصصان و کارگران ایرانی هستند که در حال حاضر ۷۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار شدند. مدیر اجرایی صنعتی ماکوفارما با بیان اینکه کارخانه تولید کیسه خون در ایران چهارمین کارخانه ماکوفارما در جهان است، گفت: افراد مختلفی از کشورهایی مثل فرانسه و لهستان و تونس و تیم ایرانی، مشارکت تیمی عالی برای احداث این کارخانه داشتند.

سرجیو پیزوفراتو درباره تصمیم ماکوفارما برای احداث کارخانه تولید کیسه خون در ایران گفت: این شرکت دارویی سابقه ۴۰ ساله در دنیا در زمینه انتقال خون دارد. ما همچنین کیت‌ها و ماشین‌آلات انتقال خون را در این کارخانه تولید می‌کنیم. هر ساله بر اساس نیاز بازار، افزایش حجم تولید را نیز پیش‌بینی می‌کنیم.

میشل پتروشا، مدیر کارخانه ماکوفارما فردآور کرج در ادامه این مراسم گفت: کارخانه ماکوفارما لهستان تقریباً ۶۵ درصد کیسه‌های خون را تولید و به کشورهایی مثل آلمان و ترکیه و ایران صادر می‌کند. پروژه سرمایه‌گذاری مشترک ماکوفارما فردآور از یک سال و نیم پیش شروع شد. ساخت فاز دوم نیز از ۱۲ ماه پیش شروع شد و امروز آماده تولید نخستین سری محصولات خواهیم بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: 467155: www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین