پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۷۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از تخصیص هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقات مالی ارائه دهندگان خدمت خبر داد و گفت: این منابع طی دو سه روز آینده به حساب آنها واریز می‌شود.

شعارسال: طاهر موهبتی امروز در نشست خبری سازمان بیمه سلامت، اظهار کرد: نزدیک به ۶۴ هزار نفر در کشور به عنوان بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که سالیانه ۹۰۰ میلیارد تومان برای داروها و خدمات تخصصی این بیماران هزینه می‌شود. بیشترین هزینه‌ها نیز مربوط به بیماران دیالیزی است که ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت دارند و ۴۵۰ میلیارد تومان درسال برای آنها هزینه می‌شود.

وی افزود: بیشترین سرانه نیز مربوط به بیماران هموفیلی است که سرانه ۲۹ میلیون تومانرا به خود اختصاص داده‌اند و جمعیتی معادل ۴۸۲۰ نفر در کشور دارند. برای بیماران دیالیزی میانگین سرانه ۲۷ میلیون تومان اختصاص داده شده استو این بیماران از نظر مجموع هزینه‌ها در مقام اول قرار گرفته ‌اند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در ادامه با اشاره به جمعیت ۲۰ هزار نفری بیماران "ام اس" در کشور و هزینه سالیانه ۱۵۰ میلیارد تومان برای آنها، تصریح کرد: میانگین هزینه برای بیماران خاص در سال ۱۵ میلیون تومان است و هزینه دارو به جز بیماری ام اس که فرانشیز ۵ و ۱۰ درصد و همچنین ۴۵ درصد برای داروهای برند، در سایر بیماری‌های خاص رایگان است و امیدواریم این روند نسبت به گذشته ارتقا یابد.

موهبتی با اشاره به ادامه روند مطالبات ارائه دهندگان خدمت و با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی ما در سازمان بیمه سلامت تامین منابع مالی است، گفت: در سال ۹۶ داروخانه‌ها حدود ۱۰ تا ۱۱‌ماه و دانشگاه ها و بخش خصوصی نیز حدود ۱۳ ماه مطالبه داشتندامسال تصمیم جدی گرفته شد تا پرداخت‌ها منظم شود و با تمهیداتی که فراهم شد و همچنین هماهنگی با خزانه‌داری کل، قول‌های مساعدی در زمینه پرداخت مطالبات داده شد.

به گفته موهبتی، امروز پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به ماه اسفند رسیدکه این موضوع در چند دهه اخیر بی‌نظیر بوده است هنوز هزینه‌های فرودین‌ماه به دست ما نرسیده است، در این صورت دیگر بدهی‌ نخواهیم داشت. در زمینه پرداختی به دانشگاه‌هانیز تدابیری اندیشیده شده تا این معوقات توسط اوراقی که دولت در سه ماهه اول منتشر می کند هرچه زودتر پرداخت شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در ادامه تصریح کرد: ما تعهد کرده‌ایم که اگر ظرف ۴۵ روز ارائه‌دهندگان خدمت اسناد بستری را ارائه دهند تا بیست روز بعد از آن پرداختی‌ها انجام شود. آنچه ما به آن متعهد هستیم پیگیری مجدانه برای اخذ منابع و جلوگیری از رسوب پول در حساب‌های بانکی استامیدواریم در کلان کشور نیز این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

موهبتی با اعلام این خبر کهامروز یک‌هزار میلیارد تومان منابع مالی به ارائه دهندگان خدمت تزریق خواهد شد، گفت: طی دو سه روز آینده این منابع به حساب آنها واریز می شود.

به گفته وی، یکی از مشکلات داروخانه‌هاکمبود نقدینگی است با وجود اینکه سازمان تامین اجتماعی همزمان مطالبات دو ماه را پرداخت می‌کند و نیروهای مسلح نیز پرداختی‌های را انجام می دهند امااین اقدامات مسکن است، مهمترین راه این است که منابع پایدار باشند و تخصیص‌ها صددرصد انجام، بودجه واقعی دیده شود و مدیریت منابع و مصرف داشته باشیم.

وی افزود: امروز با وجود چاپ هشت هزار میلیارد تومان اوراق قرضه معادل ۴۴۰۰ میلیارد تومان یعنی ۲۵۷ برابر سرمایه اولیه ثبت شده زیان داریم که مهم‌ترین اشکال نیز ناهمخوانی بین منابع و مصارف بوده است، امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که حداقل هدر رفت را داشته باشیم.

موهبتی در ادامه بر لزوم جدی گرفتن "ارزیابی وسع" تاکید کرد و هم چنین ابلاغ راهنماهای بالینی را در زمینه مدیریت منابع موثر خواند و گفت:۳۶ راهنمای بالینی در انتهای سال گذشتهو ۱۴ راهنمای دیگر نیز در ابتدای سال جاریتدوین شده است، علاوه بر آنمعاونت درمان وزارت بهداشت متعهد شده که ۱۰۰ راهنمای بالینی دیگر نیز برای امسال ابلاغ کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به شعار سازمان متبوعش درباره استقرار سازمان الکترونیکی، بیان کرد: ما باید به سمت الکترونیک شدن خدمات حرکت کنیم این کار روی کاغذ انجام شده اما در عمل باید این سیستم الکترونیکی وجود داشته باشد.

موهبتی در ابتدای نشست که در محل ایسنا برگزار شد، با بیان اینکه مزیت ایسنا نسبت به سایر بخش‌ها حضور چهره‌های جوان و خوشفکر در آن است که از جنس دانشجویان هستند، گفت:‌ایسنا یک خبرگزاری دلی است. همه ما دوران دانشجویی را لمس کرده ایم و می دانیم در این دوران افراد فعالتر و خلاق‌تر هستند و بدون هیچ چشمداشتی فعالیت می کنند. سم مهلک اداری کشور این است که افراددر جریان اداری کشور تبدیل به کارمند شوند، زیرااین اتفاق آسیب ایجاد می‌کند.

وی افزود:‌ از جمله مجموعه‌های اداری در کشور است که هنوز تبدیل به اداره نشده و با مهارت‌ها و علاقه‌ای که در طیف دانشجویان ایجاد می‌کند توفیق بیشتری داشته است.

همچنین در ابتدای این نشستعلی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری ایسنا ضمن عرض خیر مقدم در سخنانی، گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که با تشکیل یک بیمه همگانی، همه جامعه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "کاری کنید که بیمار جز رنج بیماری رنج دیگری‌نداشته باشد" عملی شده و این جای خوشحالی دارد. ایسنا نیز در جهت اطلاع‌رسانی این خدمت بزرگ پیشقدم بوده و هست ضمن اینکه آموزه‌های دینی ما نیز می‌گویند اگر کار خوبی در جامعه انجام شد و شما اطلاع‌رسان آن بودید، در ثوابش شریک هستید بنابر این این اطلاع‌رسانی بر اساس آموزه‌های دینی ما است.

وی با بیان اینکه ایسنا یک خبرگزاری دانشجویی و جوان است و افتخار این را دارد که جمع قابل توجهی از خبرنگاران جمهوری اسلامی را تربیت کرده و بسیاری از خبرنگارانکارشان را از آنآغاز کرده اند، گفت: در حال حاضر عمده خبرنگاران ما جوانانی هستند که هم تحصیل می‌کنند و هم به کار خبر مشغولند. باید توجه کرد که باهوش ترین افراد در بین دانشجویان هستند و ما خوشحالیم که این جوانان در ایسنا مشغول خدمت هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 23اردیبهشت 1397 ، کدخبر97022312578: ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
واقعا اقای هاشمی در طول دوران مدریت خودشون بر وزارت هم تونستن بیمارهارو راضی کنن هم دکتر هارو
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
انشاالله که با پرداخت این بدهی ها داروخانه ها بیشتر به بیماران خدمت رسانی کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین