پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵
سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به تجمع تعدادی از مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در مقابل ساختمان وزارت بهداشت، گفت: پشت پرده این تحرکات و تحریک کردن این تعداد افراد محدود را می‌دانیم.

شعار سال: سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به تجمع تعدادی از مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در مقابل ساختمان وزارت بهداشت، گفت: پشت پرده این تحرکات و تحریک کردن این تعداد افراد محدود را می‌دانیم.

دکتر ایرج حریرچی در ادامه با عنوان این مطلب که سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش دارد، گفت: حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر با اتوبوس از شهرستان‌ها و برخی مناطق تهران، با آدرس غلط دستگاه و تشکل پشت پرده، برای اعتراض مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده و از قول جامعه کارگری، سخنانی گفتند. وی افزود: اکثر این معترضان افراد مسن و بازنشستگان بودند و وزیر بهداشت در شورای معاونین وزارت بهداشت با اطلاع از این تجمع به‌دلیل گرمای هوا، خواستار حضور آنان در تالار امام جواد(ع) وزارت بهداشت شد تا معترضان در شرایط مناسب، اعتراض خود را که بدون ارتباط با وزارت بهداشت بود، بیان کنند. حریرچی گفت: در سه ماه گذشته، هیچ اتفاق جدیدی در حوزه قوانین تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت رخ نداده و پشت پرده این تحرکات و تحریک کردن این تعداد افراد محدود را می‌دانیم.

وی افزود: مجلس در اسفند سال گذشته مصوبه‌ای داشت که بعد از تأیید شورای نگهبان، توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد که سهم درمان بیمه تأمین اجتماعی نزد خزانه باشد، اما دستگاه و تشکل کارگری وابسته، آدرس اشتباهی داده‌اند.

حریرچی با عنوان این مطلب که ۷۰ درصد از خدمات بستری کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود، گفت: در بیمارستان‌های دولتی به ازای هر ۳ بیمار بیمه سلامت، ۲ بیمار بیمه تأمین اجتماعی خدمات دریافت می‌کنند، یعنی به ازای ۱۰۰ بیمار بیمه سلامت، ۶۸ بیمار بیمه تأمین اجتماعی از خدمات بهداشتی و درمانی، بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: موضوعی که امروز معترضان به آن اعتراض داشتند و برخی مسائل را به وزیر بهداشت نسبت می‌دهند، ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد. کارگران در مجلس نماینده دارند. افتخار ما، خدمت به کارگران و فقرا است.

حریرچی با عنوان این مطلب که مدیران حوزه سلامت بشدت در حال فعالیت هستند که در تحریم‌های احتمالی، کمترین آسیب به مردم برسد، گفت: با توجه به تورم دورقمی و بالای ۳۰ درصد در سال‌های ۸۸ تا ۹۱ و عدم اولویت حوزه سلامت برای دولت وقت، پرداختی از جیب مردم به ترتیب به ۵۴.۸ درصد در سال ۸۸، ۵۸.۲ درصد در سال ۸۹، ۵۶ درصد در سال ۹۰ و ۵۸ درصد در سال ۹۱ بوده که روند رو به رشد داشته است. حریرچی ادامه داد: در سال‌های ۹۳ تا ۹۶، پرداختی مردم از جیب به ترتیب به ۳۸.۷، ۳۸.۱، ۳۷.۷ و ۳۸.۱ درصد کاهش پیدا کرد که البته با اهداف برنامه پنجم و ششم توسعه که پرداختی از جیب مردم باید

به ۳۰ و ۲۵ درصد کاهش پیدا کند، فاصله داریم. وی گفت: در طول دهه‌های ۵۰ تا ۹۰ و مشابه با سایر کشورها به‌دلیل افزایش امید به زندگی، کنترل بیماری‌های عفونی، افزایش بیماری‌های غیرواگیر، گسترش شهرنشینی، افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، ظهور تکنولوژی‌های جدید و ساخت داروهای جدید، هر ساله شاهد افزایش استفاده مردم از خدمات بهداشتی و درمانی بوده‌ایم، اما در سال‌های ۹۱ و ۹۲، برای اولین بار، بهره‌مندی مردم از خدمات سلامت و استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی، نسبت به سال گذشته‌اش، کاهش یافت. حریرچی افزود: این کاهش به علت تورم شدید، رکود، کاهش ارزش پول ملی و افزایش بیکاری بود که باعث شد اقشار ضعیف، متوسط و متوسط رو به بالا، ترجیح دهند که منابع خود را صرف هزینه‌های بسیار ضروری مانند خوراک و مسکن کنند و از هزینه‌های ضروری مانند فرهنگ و حوزه سلامت، بکاهند. سخنگوی وزارت بهداشت،

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ------، کدمطلب: 474323، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین