پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۸۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۸
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی با همکاری دیگر صندوق های بیمه ای تمام تلاش خود را انجام می دهد که تا پایان امسال آمار همپوشانی بیمه ای را به صفر برساند.

شعارسال: محمدحسن زدا افزود: بر اساس آمارهای موجود تعداد همپوشانی های بیمه ای تاکنون 6 میلیون و 800 هزار نفر بوده است که با اقدامات انجام شده اکنون تعداد همپوشانی ها حدود سه میلیون و 200 هزار نفر هستند.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه برخی افراد بیش از یک دفترچه درمانی در ایران داشته اند، تلاش شده تا این همپوشانی ها کاهش چشمگیری پیدا کند.

زدا ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی برای موضوع همپوشانی بیمه ای، با سازمان بیمه سلامت و صندوق نیروی های مسلح تفاهمنامه ای امضا کرد و کارگروهی برای این موضوع تشکیل داده است تا بتوان حذف همپوشانی را در آینده ای نه چندان دور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با اقداماتی که تاکنون انجام شده است می توان گفت که بسیار خوب پیش رفته است و سیستم کنترلی که در شرکت خدمات ماشینی تامین گزارشی به سازمان داده است نشان می دهد که این همپوشانی ها به سمت صفر شدن پیش می رود.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: اکنون حدود سه میلیون و 200 هزار نفر دارای همپوشانی بیمه ای هستند اما از نظر این سازمان، یک مورد آن هم زیاد است که امیدواریم با کمک همه صندوق های بیمه گر به سمتی برویم که هر ایرانی فقط یک دفترچه بیمه داشته باشد.

زدا اضافه کرد: اقداماتی انجام می دهیم که هر فرد بتواند از یک دفترچه، خدمات مناسب را از مراکز درمانی و بیمارستانی در سطح کشور دریافت کند.

وی تصریح کرد: برخی موارد حذف همپوشانی نیاز به اصلاح قانون دارد و برخی با آیین نامه و موافقت نامه قابل حل است اما عمده آن را از طریق موافقت نامه و تغییر آیین نامه از بین می بریم.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: به عنوان مثال اگر همسر مرد بیمه شده اصلی در تامین اجتماعی باشد و به تبع آن خانمش در تامین اجتماعی دفترچه بیمه ای دارد، اگر خانم، کارمند بیمه شده اصلی نیروهای مسلح باشد، دفترچه تبعی را باطل اعلام می کنیم تا بیمه شده اصلی که حق بیمه کامل به صندوق بیمه نیروهای مسلح پرداخت می کند، بتواند از خدمات این بیمه استفاده کند. چون این فرد بیمه شده اصلی است دیگر تبعی بودن آن معنا ندارد و می تواند از بیمه خودش و از تمام امکانات استفاده کند.

زدا اظهار داشت: کاهش بیش از سه میلیون نفر همپوشانی بیمه نشان می دهد که عزم ما جزم است و به سمتی می رویم تا همپوشانی به صفر برسد و همین که کار شروع شده است در کمتر از چند ماه سه میلیون نفر کاهش پیدا کرده است، نشانه های خوبی برای حذف این همپوشانی هاست.

سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیر پوشش ارائه می دهد.

این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.

بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 20تیر1397، کدخبر: 82967761 : www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
واقعا با این همه فشار مالی که روی سازمان هست برنامه هارو دارن خیلی خیلی خوب جلو می برن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
با شرایط امروز اقتصادی کشور فکر نکنم تامین اجتماعی هم اینده چندان روشنی داشته باشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین