پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۱۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۳
وزیر بهداشت گفت: کارهای غیرضروری و ساخت و سازهایی که آرزو بوده نباید شروع شود و پروژه‌‌هایی که پیشرفت زیر ۳۰ یا ۴۰ درصد ‏دارد،باید متوقف شود و باید سرمایه به سمت پروژه‌هایی برود که پیشرفت ۸۰ تا ۹۰ درصدی دارد تا به بهره‌برداری برسد و وارد خدمت شود.

شعارسال: دکتر سید حسن هاشمی در یکصد و ششمین اجلاس روسای دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به اینکه باید دو مشکل عمده را حل کنیم، یکی بحث نقدینگی و دیگری ارز است، اظهار داشت: در حال حاضر ‏عقل حکم می‌کند که دانشگاه‌ها مواد اولیه، دارو و تجهیزات ضروری مازاد بر نیاز را ذخیره کنند و این آمادگی را داشته باشیم که اگر مشکلی پیش آمد، این ‏مشکل به هیچ وجه متوجه مردم نشود، برای این کار منابع می‌‌خواهیم.

وزیر بهداشت گفت: هر زمان صحبت بدهی بیمه‌‌ها می‌شود، برخی ‏افراد اقتصادی فکر می‌‌کنند این طلب پزشک‌‌ها است و می‌گویند پزشک ها که وضع مالی خوبی دارند و بدهی‌ها پرداخت نمی شود در صورتیکه شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی طلبکاران عمده ما هستند.

هاشمی تصریح کرد: عمده این بدهی‌ها، طلب شرکت‌‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی است که امروز ‏بیش از هر زمان دیگری نیاز به پول دارند که تولید ادامه پیدا کند و ارز داشته باشند که جنس وارد کنند و طبیعی است بخشی از این بدهی نیز به مطالبات پرستاران و پزشکان برمی‌‌گردد و انتظار می رود که سازمان برنامه و بودجه، سازمان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی کمک کنند.

وزیر بهداشت افزود: اگر قرار باشد رفتار ما در ‏شرایط ویژه مثل شرایط عادی باشد، نهایت بی تدبیری است و مشکل آفرین خواهد بود، البته صحبت‌ هایی با سازمان ‏برنامه و بودجه شده و بودجه امسال را توافق کردیم تا نگرانی خاصی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود نداشته باشد، با سازمان ‏تامین اجتماعی نیز صحبت‌‌هایی انجام شده است.

هاشمی بیان داشت: سازمان بیمه سلامت نیز تاکنون درباره اعتبارات جاری امسال بسیار خوب عمل کرده و امیدواریم بدهی گذشته را با تلاشی ‏که دارند طی یک ماه پیش رو حل و فصل کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه عملکرد بانک مرکزی در این روزها نیز بسیار اهمیت دارد، بانک مرکزی باید بتواند ارز مورد نیاز شرکت ‌های ‏دارویی و تجهیزات پزشکی را فراهم کند، افزود: شرکت‌‌های دارویی و تجهیزات پزشکی مشکلاتی دارند و امیدوارم با دستورات موکد رییس جمهوری، بانک مرکزی متوجه باشد ‏که بخش دارو و تجهیزات پزشکی بسیار مهمتر از اقلام دیگر است.

به گزارش وزارت بهداشت- هاشمی با بیان اینکه از دانشگاه‌های علوم پزشکی انتظار دارم هر امکانی را که دارند، به میدان بیاورند، افزود: البته امسال مشکلات ما ‏بسیار کمتر است، عددی که از فروش نفت به خزانه می‌‌آید، بی‌سابقه است و مثل گذشته این فروش ادامه دارد، آنچه باعث نگرانی خواهد بود، بعد ‏از آبان ماه است در نتیجه باید از الان تدبیر انجام شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کارهای غیرضروری و ساخت و سازهایی که آرزو بوده نباید شروع شود و پروژه‌‌هایی که پیشرفت زیر 30 یا 40 درصد ‏دارد، باید متوقف شود و باید سرمایه به سمت پروژه‌هایی برود که پیشرفت 80 تا 90 درصدی دارد تا به بهره‌برداری برسد و وارد چرخه خدمت شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 23 تیر 1397 ، کد خبر: 1775750 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
تو این فرصت کوتاه چه ذخیره و جهیزکردنی میشه صورت بگیره؟
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین