پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
سهمیه داروهای حیاتی برخی از بیماران خاص در انبارهای دارویی به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر دپو شده است.

شعار سال: بدهی سازمان های بیمه‌ای به شرکتهای دارویی و مراکز درمانی درد کهنه ای است که گویا با تزریق اعتبارات فراوان چند هزار میلیاردی دولت و فروش اوراق قرار نیست درمان شود.

قبل از طرح تحول نظام سلامت، سازمان تأمین اجتماعی ماهانه 380 میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت می‌کرده که بعد از اجرای طرح تحول، به یک هزار میلیارد تومان در ماه افزایش یافته است در واقع این طرح 2.5 برابر هزینه‌های درمان را افزایش داده است.

از طرفی سازمان تامین اجتماعی حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مجموع حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی خود را اواخر اسفند گذشته پرداخت کرده و حدود دو هزار میلیارد تومان از بدهی معوقه این سازمان از سال ۹۵ به سال ۹۶ منتقل شد.

سازمان بیمه سلامت نیز اواخر سال گذشته حدود چهارهزار میلیارد تومان از مجموع حدود هشت هزار میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت و حدود چهار هزار میلیارد تومان آن هنوز باقیمانده است.

بنابراین در مجموع حدود ۶ هزار میلیارد تومان از بدهی دو سازمان بیمه‌گر اصلی کشور به وزارت بهداشت، از گذشته به سال ۹۶ منتقل شده است.

عدم تامین این هزینه ها در قالب طرح تحول سلامت و فشاری که به سازمانهای بیمه ای وارد شده باعث شده است تا معوقات فراوانی روی هم انباشت شوند تا آنجا که علی رغم تاکیدی که بر حمایت از بیماران خاص در وزارتخانه های بهداشت و رفاه می شود، شاهد تحمیل درد به این بیماران و عدم توزیع داروهای مورد نیازشان باشیم.

بیماران هموفیلی و قطع توزیع داروی مورد نیاز فاکتور ۹ آنها نمونه ای از این گروگانگیری دارویی به دلیل معوقات بیمه ای است.

به همین دلیل کانون هموفیلی ایران به دلیل مشکل پیش آمده در اطلاعیه‌ایاعلام کرده است:

«ماه ها قبل به علت عدم پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی توسط سازمان های بیمه گر شرکت های پخش دارو در اقدامی غیر انسانی از تحویل سهمیه های دارو های حیاتی بیماران هموفیلی خود داری نمودند. این اقدام آنقدر تداوم یافت که کانون هموفیلی ایران جهت حل مشکل به دادستانی تهران نامه نوشت و نهایتا با دستور صریح سازمان غذا و دارو ، فاکتور های انعقادی توزیع گردید.

یکی از این شرکت های دارویی طی ده روز گذشته علیرغم آنکه قبلا از برعهده گرفتن مسئولیت توزیع دارو از موکول شدن پرداخت بهای دارو به پرداخت های شرکت های بیمه گر کتبا توسط کانون هموفیلی ایران مطلع بودند، متاسفانه از تحویل داروهای حیاتی بیماران خودداری کردند و در حالیکه فاکتور 9 مورد نیاز بیماران در انبارهای این شرکت پخش نگهداری می شود بیماران از نبود دارو درد می کشند.

کانون هموفیلی ایران چنانچه قبلا هم متذکر شده حبس دارو و خارج کردن دارو از دسترس بیمار بازی با سلامت بیماران است و عملا مسئولیت هر نوع معلولیت بیماران هموفیلی بر عهده این شرکت است. شرکت های پخش وقتی داروهایی را که کاملا یارانه ای است و محل تامین هزینه آن از طرف دولت تضمین گردیده است دریافت می نمایند نمی توانند آن را توزیع نکنند، چرا که از هیچ منبع دیگری بیماران نمی توانند دارو را تهیه نمایند.

کانون هموفیلی ایران ضمن جلب توجه رئیس جمهور ، وزیر بهداشت و وزیر رفاه و هچنین سازمان های نظارتی و قوه قضائیه به این موضوع حیاتی تقاضا دارد اجازه ندهند تهدید سلامتی بیماران ابزار اخذ مطالبات از مراکز درمانی قرار گیرد.

بی تردید توجه دولت به حوزه مطالبات سازمان های بیمه گر کلید اصلی پایان دادن به این مشکلات است . تهدید زنجیره تامین دارو نتیجه ای جز به خطر افتادن سلامتی بیماران ندارد.»

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 23 تیر 96، کدمطلب:13960421001305، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین