پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از دغدغه‌های اصلی این وزارتخانه را ارتقاء بهداشت دانست و از بدهی 10 هزار میلیارد تومانی این وزارت خبر داد و گفت: وزارت بهداشت 12 هزار میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکار است.

شعار سال: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ دغدغه‌ای جز پرداخت بدهکاری ندارم هر بدهکاری نگران بدهی است باتوجه به اینکه نوروز را در پیش داریم علاقمندم قبل از ورود به سال جدید همه مطالبات پرداخت شود.

وی در خصوص ارتقاء وضعیت بهداشت در جامعه تصریح کرد: بهداشت زمانی ارتقاء پیدا می‌کند که خودرو، سوخت و جاده‌ها صدر در صد استاندارد باشد.

قاضی زاده هاشمی افزود: دستگاه‌های تبلیغی و سیاسی کشور باید رعایت کنند که روح و روان مردم را آزار ندهند اخلاق در جامعه حاکم باشد و روابط ما محبت‌آمیز باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه 50 درصد از تخت‌های بیمارستانی استان گلستان فرسوده و نیم قرن از عمر آن گذشته است، گفت: گلستان از لحاظ تخت بیمارستانی دارای مشکل و نیازمند حداقل یک هزار تخت جدید است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در استان گلستان پروژه‌های نیمه تمام زیادی وجود دارد که افتتاح آن بخش زیادی از کمبودهای بخش سلامت را مرتفع می‌کند.

وی یکی از نیازهای ضروری استان را ارتقاء شاخص‌های سلامت در نقاط مختلف دانست و گفت: این مولفه مهمترین راهکار موثر برای رفع محرومیت‌ها خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت در راستای حمایت از ارتقاء شاخص‌های سلامت نباید از هیچ کمکی دریغ کند، ابراز کرد: مسؤولان استان نیز باید در این راستا به دولت کمک کنند.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص طرح بهداشت و سلامت بیان کرد: تمام تلاش ما این است که تا پایان سال اجرای طرح را سهولت ببخشیم.

وی گفت: وزارت بهداشت 10 هزار میلیارد تومان بدهکاری دارد و بیمه‌ها نیز 12 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روند اجرای طرح تحول سلامت را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مردم از این طرح رضایت دارند لذا نباید با بی‌توجهی به رفع نواقص در پرداخت نکردن مطالبات توسط بیمه ها موجب آسیب مردم شد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره خوش قولی شرکت‌های بیمه در پرداخت مطالبات اظهار کرد: این مهم میراث ارزشمند دولت است.

وی با اشاره به بخشی از مطالبات تامین اجتماعی تصریح کرد: در سطح ملی خدماتی انجام شده که خروجی آن منجر به کاهش هزینه‌های درمانی خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: تمام تلاش ما این است تا معوقات سال های 1394 و 1395 را پرداخت کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به افزایش امید به زندگی در جامعه طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: میزان مرگ و میر کودکان در بدو زایمان کاهش پیدا کرده است که این دستاورد اقدامات دولت در بخش سلامت است.

وی با اشاره به شاخص طول عمر و افزایش امید به زندگی گفت: شاخص طول عمر در بانوان 80.5 سال و طول عمر آقایان 79 سال برآورد شده است.

به گفته قاضی زاده هاشمی؛ مرگ و میر کودکان در بدو تولد قبل از دولت 16 نفر در هر 7 هزار زایمان بود که این رقم اکنون به 11 نفر در هر 7 هزار زایمان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دولت در ارتقاء شاخص‌های بخش سلامت موفق نبودیم؛ گفت: راه زیادی تا رسیدن به استانداردهای بخش سلامت وجود دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1395، کد مطلب: 13951118000905:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین