پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو از ‎کاهش ۵۰ درصدی قیمت داروهای تولید داخل برای بیماران خاص در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد.

شعار سال: رسول دیناروند در باره برنامه‏‌ها و اقدامات اجرایی حوزه غذا و دارو در راستای سیاست‏‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: سازمان غذا و دارو براساس بند دو سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، حمایت از شرکت‏‌های دانش بنیان برای تولید دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی به خصوص تجهیزات گران قیمت وارداتی را در دستور برنامه و اقدامات خود قرار داد.

وی افزود: کاهش ۵۰ درصدی قیمت داروهای تولید داخل برای بیماران خاص به منظور تحقق بند سیاست سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از تولید محصولات با کیفیت ایرانی حمایت به عمل آمد و همین موضوع موجبات کاهش ۵۰ درصدی قیمت داروهای تولید داخل برای بیماران خاص را فراهم آورد.

وی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی واردات دارو در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ تصریح کرد: واردات این فرآورده سلامت از حدود یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار در سال ۹۲ به ۹۶۰ میلیون دلار در سال ۹۳ کاهش یافت، ضمن اینکه در سال بعد آن یعنی ۹۴ نیز واردات دارو بیش از حدود یک میلیارد و شصت میلیون دلار محاسبه نگردید.

دیناروند تولید بیش از یکصد قلم داروی جدید در سه تا چهار سال اخیر را از جمله دستاوردهای حمایت از صنعت داروسازی و شرکت‌های دانش بنیان دانست که در پرتو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحقق یافت.

دیناروند ادامه داد: به منظور تحقق بند هفت سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و در راستای طرح تحول نظام سلامت، سازمان غذا و دارو تامین داروهای مورد نیاز بیماران بیمارستان‌ها را به نحوی شایسته سیاستگذاری کرد تا کاهش چشمگیر ارجاع بیماران به خارج از مرکز درمانی نسبت به سال قبل نتیجه این اقدام قابل توجه به حساب آید.

رئیس سازمان غذا و دارو کاهش هزینه‌های پرداختی و فرانشیز بیماران سرطانی و صعب العلاج به ۱۰ درصد در سال اخیر و تلاش برای رایگان شدن این ۱۰ درصد در همان سال ۹۴ را از دیگر اقدامات اقتصاد مقاومتی حوزه متبوعش نام برد و از کاهش ۵۰ درصدی قیمت داروهای تولید داخل برای بیماری‌های خاص، صعب العلاج و مزمن در سال ۹۳ نیز سخن به میان آورد.

وی با اشاره به افزایش پنج هزار نفری دسترسی بیماران مبتلا به ام اس در همان سال نسبت به سال قبل آن، تسهیل دسترسی و فراهم نمودن داروهای این بیماران را دلیل اصلی این افزایش برشمرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: هر بار که گزارشی از اقدامات خود ارائه می‌دهیم و مثلا بر اساس آمار و مستندات اعلام می‌کنیم که تعداد کمبود اقلام دارویی از بیش از ۳۰۰ قلم در سال ۹۱ به کمتر از ۳۰ قلم در سال‌های اخیر رسیده و یا ورود داروهای تک نسخه‌ای از ۱۹۴ میلیون دلار به ۴۴ میلیون دلار کاهش یافته است واقعا چیزی جز لطف و امداد الهی را در تمامی شئون فعالیت‌های خود احساس نمی‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1396، کد مطلب: ۱۷۳۱۱۸۴:www. iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین