پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
رئیس دانشگاه علم و صنعت: ۴ داروی موثر جدید که امروز رونمایی شد بعد از دریافت مجوزهای استاندارد وارد بازار می‌شوند.

شعارسال: محمد علی برخورداری افزود: بیست و پنجمین سمینار شیمی آلی ایران با حضور جمعی از دانشمندان یک درصد برتر جهان و پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است.

وی گفت: تولید فناوری از سوی شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه علم و صنعت بسیار فعال است و امروز چند شرکت دانش بنیان این دانشگاه موفق به تولید داروهای موثر برای درمان فشارخون، هپاتیت C، داروی ضد لخته خون، داروی ضد چربی شدند.

برخورداری افزود: این دارو‌ها تا مراحل استاندارد را دریافت نکنند وارد بازار نمی‌شوند.

در ادامه رئیس انجمن شیمی کشور افزود: بیست و پنجمین سمینار شیمی آلی از امروز به مدت سه روز در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.

محمدعلی زلفی گل با بیان اینکه انجمن شیمی ایران یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های کشور افزود: این سمینار هر ساله با هدف برقراری تعامل میان پژوهشگران ایرانی و خارجی و تعامل علمی برگزار می‌شود.

زلفی گل افزود: جنبه‌های کاربردی علم شیمی از سوی پژوهشگران و اساتید این رشته در این سمینار بررسی می‌شود.

چهار داروی جدید برای درمان بیمارهای هپاتیت c، فشار خون، لخته خون و چربی خون امروز در دانشگاه علم و صنعت رونمایی شد.

این دارو‌ها شامل سوفوسوبیر داروی موثر ضد ویروس هپاتیت c، کلوپیدوگرل داروی موثر ضد لخته خون برای بیماران سکته قلبی و مغزی، آتورواستاتین داروی موثر در ضد چربی خون و داروی موثر نیفدیپین ضد فشارخون است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداو سیما، تاریخ انتشار: 11شهریور1396، کدخبر: 1790639: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین