پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۰۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
داروهای جدید سووداک (SOVODAK) درمان هپاتیت C و پلی پیل (POLYPII) برای پیشگیری از سکته قلبی در پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی شدند.
شعارسال: به نقل از وزارت بهداشت، با حضور وزیر بهداشت در پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد بیمارستان شریعتی تهران، دو داروی جدید سووداک (SOVODAK) با خاصیت درمان هپاتیت C و داروی پلی پیل (POLYPII) با خاصیت ضد انعقاد خون و کاهنده فشار خون و چربی خون برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی معرفی شد.

بیماری های قلبی-عروقی به عنوان شایع ترین بیماری مزمن در ایران و شایع ترین علت مرگ، ۵۰ درصد از مرگ و میر مردم در کشور را شامل می شود و بر اساس تاکید سازمان جهانی بهداشت، ۸۰ درصد از موارد بیماری های قلبی-عروقی قابل پیشگیری هستند.

نقش استاتین ها، آسپیرین و داروهای کنترل فشار خون در پیشگیری ثانویه از موارد قلبی و عروقی به اثبات رسیده اما به علت تعداد و تنوع این داروها، جهت پایبندی بیماران در دراز مدت، مجموعه ای از این داروها با دوز موثر مشخص در فرآورده ای ترکیبی تحت عنوان «پلی پیل» گردآوری شد.

بر اساس مطالعات انجام شده، داروی پلی پیل می تواند ۸۰ درصد موارد سکته های قلبی را در افراد بیشتر از ۵۰ سال کاهش دهد و تا ۱۰ سال به عمر مفید افراد، بیفزاید و اثربخشی این دارو در کاهش سکته های قلبی و عروقی به اثبات رسیده است.

داروی پلی پیل به صورت بسته های ۳۰ عددی قرص و به دو فرم پلی پیل E و V تولید شده که تفاوت آنها وجود والسارتان و انالاپریل است.

همچنین داروی سووداک به عنوان داروی درمان هپاتیت C در ایران تولید و به بازار عرضه شده است.

این دارو ترکیب دو داروی سوفوسبویر و داکلاتاسویر در یک قرص و یک ابتکار ایرانی است.

از مزیت های داروی سووداک می توان به موثر بودن در عفونت همزمان با دو ژنوتیپ، موثر بودن در مواردی که ژنوتیپ غیر قابل تشخیص باشد و موثر بودن حتی در صورت خطای آزمایشگاه یا جوابهای دوگانه، اشاره کرد.

این داروها با حمایت پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران واقع در بیمارستان شریعتی ساخته و به بازار عرضه شده است.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 13اسفند 1396، کدخبر: 4242752 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
ای کاش همین قدر که رو دارو ها تمرکز داریم رو سبک زندگی اسلامی هم تمرکز میکردیم که از خیلی از بیماری ها پیشگیری میکرد
ا.ف75
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
ایول جامعه پزشکی از حمت کش ترین قشر ایرانمون هستند البته بجز پول دوستاشون
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین