پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در سال 95، اکثریت شرکت های پخش در خراسان شمالی زیان‌ده بوده اند.

شعار سال: احمد حیدریان، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: شرکت های پخش به عنوان واسطه‌هایی بین کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها هستند، یعنی کالا را از تولیدی‌ها گرفته و آن را مستقیما به مصرف‌کننده فروشگاهی عرضه می‌کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به دریافت سود شرکت های پخش توسط بخش دولتی گفت: از میزان سود این شرکت، حدوداً یک درصد آن به دولت اختصاص داده می شود و تا هفت یا هشت درصد متغیر است که بستگی به کالای تولیدی دارد.

حیدریان با اشاره به وجود رکود در سال های 94 و 95 و تاثیر آن بر شرکت های پخش گفت: با توجه به این که در سال های 94 و 95 با رکود ناگهانی مواجه شدیم، لذا رشد فروش ها بدون تحرک باقی‌مانده است و از طرف دیگر هزینه‌های صَرف شده 20 درصد افزایش پیداکرده است.

وی افزود: با یک فروش ثابت، سالانه 20 درصد بر هزینه‌های شرکت ها اضافه‌شده و به‌نوعی افزایش هزینه‌ها در قبال کاهش فروش کالاها ناعادلانه می‌باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی زیان ده شدن شرکت های پخش را در عدم کنترل هزینه‌های جاری و عدم کاهش میزان رکود بیان کرد.

وی در پایان گفت: قیمت‌های درج‌شده در کالاها ثبت‌شده است و به دلیل این که قیمت‌های آن تکرار نشدنی است، لذا مجبور می‌شوند که در شرایط کنونی باوجود وجود تورم و رکود، تمام اجناس را به صورت ارزان‌تر به خریدار برسانند که این از سال های گذشته تاکنون سبب زیبنده شرکت های پخش‌شده است که در سال 95 با بیشترین زیان دهی شرکت های پخش مواجه بوده ایم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس (استان خراسان شمالی)، تاریخ انتشار 4 مرداد 96، کد مطلب: 13960504000108:www.khorasan-shomali.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین