پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان از پرداخت 100 تا 60 درصدی پرداختی‌های بیمه سلامت به مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی تا پایان خردادماه سال‌جاری خبر داد و گفت: درصد پرداختی‌های این بیمه در سال‌جاری برای فروردین‌ماه 100 درصد و برای اردیبهشت‌ و خردادماه ماه حدود 60 درصد بوده است و مبالغ تیرماه هم به محض دریافت ابلاغ؛ پرداخت خواهد شد.

شعار سال: خدیجه ابراهیم‌خانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای به ویژه در صندوق روستایی اظهار کرد: با اقدامات انجام شده؛ درصد پوشش بیمه سلامت در استان زنجان از 60 درصد به 53 درصد رسیده، ولی با این وجود بزرگ‌ترینبیمه پایه‌ای در استان محسوب می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با تقدیر از سازمان تامین اجتماعی برای در اختیار قرار دادن بانک اطلاعاتی بیمه شدگان افزود: با همکاری انجام شده، حدود 36 هزار نفر از هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای رفع شده، هر چند ممکن است این افراد موفق به دریافت خدمات بیمه در درمان‌های سرپایی شوند ولی با پایان یافتن برگه‌های دفترچه‌های در اختیار؛ دیگر این بیمه برای آن‌ها تمدید نخواهد شد.

وی از پرداخت 100 تا 60 درصدی پرداختی‌های بیمه سلامت به مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی تا پایان خردادماه سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: درصد پرداختی‌های این بیمه در سال‌جاری برای فروردین‌ماه 100 درصد و برای اردیبهشت‌ و خردادماه ماه حدود 60 درصد بوده است و مبالغ تیرماه هم به محض دریافت ابلاغ؛ پرداخت خواهد شد.

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه پرداختی‌های بخش خصوصی هم تقریبا به مانند بخش دانشگاهی است، گفت: پرداختیداروخانه‌ها هم برای فروردین سال‌جاری 100 درصد، اردیبهشت‌ماه علی‌الحساب پرداخت شده و به محض دریافت اعتبار پرداختی‌های این بخش هم به روز خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان بدهی‌های سال گذشته را به مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی را یادآور شد و ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این بدهی‌ها از طریق اوراق اسلامی پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر تعیین سقف در دریافت خدمات برای بیمه شدگان سلامت گفت: بیمه شدگان بیمه سلامت مشکلی در دریافت خدمات ندارند؛ ولی توصیه‌هایی در راستای صرفه‌جویی به ارائه کنندگان خدمات برای جامعه هدف شده است که تاکید می‌کنم برای درمان‌ نیست، بلکه نوعی اقدامات برای شناسایی و کنترل خدمات واقعی از خدمات غیرواقعی است؛ چرا که در این بخش هم به مانند دیگر بخش‌ها تخلفاتی در بین دریافت و ارائه کنندگان خدمات روی می‌دهد.

*عملکرد پزشکان طرف قرارداد در نوع درمان ارائه شده ارزیابی می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان از تشکیل کارنامه برای پزشکان طرف قرارداد با بیمه‌ سلامت خبر داد و تصریح کرد: این کارنامه به صورت فصلی به آن‌ها ارائه می‌شود که شامل ارزیابی عملکرد آن‌ها در درمان‌های توصیه شده به بیمار با استاندارد‌های استانی و کشوری است و بر اساس آن پزشک طرف قرارداد بر اساس عملکرد خود رتبه‌بندی شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد پزشکان طرف قرارداد در کمیته‌های فنی و تخصصی ارزیابی می‌شود، افزود: تذکر کتبی، تذکر و دعوت از پزشک به بیمه و اخذ تعهد کتبی و در نهایت لغو قرارداد در صورت تکرار تخلف؛ مراحل برخورد با پزشک متخلف در بیمه سلامت است که در چند مورد هم به دلیل عدم توجه؛ لغو قرارداد شده است.

*95 درصد پزشکان فعال در استانپاک‌دستهستند

ابراهیم‌خانی با تاکید بر پاک‌دست بودن بیش از 95 درصد از پزشکان فعال در استان گفت: برخی از تخلفات انجام شده در بین پزشکان هم به دلیل عدم آگاهی از موضوع روی می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه بین گفته بیمار در مورد اثربخشی دارو و مراجع علمی صلاحیت‌دار از جمله سازمان غذا و دارو باید تفکیک قائل شد، افزود: باید متوجه بود که اگر دارویی اثربخشی لازم را نداشته باشد، موجب تحمیل هزینه‌های بیشتر به سیستم درمان خواهد شد؛ از این رو حوزه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در مورد اثربخشی داروها با دقت عمل می‌کند و آنچه که بیمار بیان و احساس می‌کند بیشتر روانی است که در به وجود آمدن بخشی از آن پزشکان هم دخیل هستند.

وی با اذعان به مشکلات موجود بیمه‌ای موجود در بخش دندان‌پزشکی تصریح کرد: پوشش بیمه‌ای در روستاها، و دانش‌آموزان که بیشتر شامل پیشگیری است وجود دارد؛ ولی در بخش کلان خدمتی ارائه نمی‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 23 مرداد 97، کد مطلب: 13970523000794:www.zanjan.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین