پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باتاکید براینکه زیرساخت های بهداشت ودرمان کشور باید متناسب با استاندارد ملی باشد، گفت: درزمان حاضر زیر ساخت های بخش بهداشت و درمان متناسب با استانداردهای ملی نیست.

شعار سال: دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در آیین بهره برداری از 181 طرح عمرانی حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هرمزگان اظهار داشت: این استان 500 تا 600 تخت پایین تر از متوسط کشوری دارد که این کمبود و عقب ماندگی در زمینه نیروی انسانی و تجهیزات نیز وجود دارد.
وی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را دانشگاهی به نسبت فقیر دانست که نیاز به احداث دانشکده های مختلف دارد.
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم اکنون دارای دانشکده های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و علوم دارویی، بهداشت، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، پرستاری شهرستان بندرلنگه و مجتمع عالی آموزش سلامت میناب است.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: کارهای فراوانی در بخش بهداشت و درمان نسبت به قبل از انقلاب انجام شده ولی هنوز کارهای فراوانی برای انجام باقی مانده است.
وی اضافه کرد: اگر رژیم شاهنشاهی هم ادامه می یافت بهبودهایی در مناطقی مانند آبادان و نوار شمالی کشور رخ می داد ولی توجهی به مناطقی مانند هرمزگان نمی شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود برخی چهره های جهادگر در آیین های بهره برداری از طرح های دهه فجر، ابراز داشت: اگر خدمات جهاد سازندگی ادامه می یافت چهره محرومیت متفاوت از چیزی می شد که اکنون مشاهده می شود.
قاضی زاده هاشمی گفت: جای تاسف دارد که جهاد سازندگی با خدمات فراوانی که برای مردم مناطق محروم داشت جوان مرگ شد.
وی هم چنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر همه افرادی که حرف می زنند به سمت عمل کردن گرایش پیدا کنند کشور آباد می شود.
مهم ترین طرح هایی که امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید شامل سومین و پیشرفته ترین آمبولانس دریایی، کلینیک تجمیعی دندانپزشکی امام علی (ع)، کلینیک ویژه تخصصی «هرمز» بندرعباس، کلینیک ویژه تخصصی مشیر دوانی، مجتمع آموزشی حکیم واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، سه طرح توسعه بیمارستان ابن سینا (اعصاب و روان)، آنژیوگرافی دوم بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و توسعه فضای آموزشی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان می شود.
نخستین آمبولانس دریایی کلاس B کشور مجهز به چهار تخت و تجهیزات کامل ICU اهدایی خیّر حوزه سلامت، با سرمایه هزینه شده افزون بر 33 میلیارد ریال به ناوگان اورژانس دریایی استان هرمزگان ملحق شد که هزینه تجهیزات این آمبولانس به ارزش سه میلیارد و 730 میلیون ریال از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تامین شده است.
همچنین 20 دستگاه آمبولانس با سرمایه هزینه شده افزون بر 70 میلیارد ریال نیز به ناوگان اورژانس هرمزگان اضافه شد.
عملیات ساخت مجتمع آموزشی حکیم با زیربنای یک هزار و 988 متر مربع و سرمایه هزینه شده افزون بر 22 میلیارد و 927 میلیون ریال که عملیات عمرانی آن از سال 1394 آغاز شده بود نیز امروز با حضور وزیر بهداشت در بندرعباس به بهره برداری رسید.
این مجتمع آموزشی در سه طبقه، دارای10 کلاس است که هر کدام ظرفیت 50 نفر را دارد و همچنین دارای سالن امتحان ها برای برگزاری آزمون های الکترونیک و سالن بزرگ امتحان ها برای آزمون های کتبی است.
طرح توسعه بیمارستان ابن سینا (اعصاب و روان) بندرعباس واقع در مجتمع بزرگ آموزشی، پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) با سرمایه هزینه شده افزون بر 27 میلیارد ریال نیز به بهره برداری رسید که خیران حدود 60 درصد هزینه های آن را پرداخت کرده اند.
این طرح با زیربنای 630 متر مربع در 2 طبقه است که اجرای آن از سال 1394 آغاز شده بود.
طبقه اول این مرکز شامل بخش اورژانس زنان و مردان، اتاق پزشک، اتاق گارد، اتاق استراحت، اتاق سیگار، دو اتاق انزوا، یک ایستگاه پرستاری، cpr و طبقه دوم شامل دو ایستگاه پرستاری، بخش زنان و مردان، اتاق معاینه، اتاق ایزوله، اتاق استراحت، اتاق گارد، دارو و تجهیزات و دارای 60 تخت است.
بهره برداری از آنژیوگرافی دوم بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با سرمایه هزینه شده افزون بر 30 میلیارد ریال از دیگر برنامه های وزیر بهداشت بود.
این دستگاه، دومین دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته درمانی ویژه بخش قلب بیمارستان شهید محمدی بندرعباس است که با راه اندازی آن نیاز مردم هرمزگان برای مراجعه درمانی به سایر مراکز درمانی در خارج از استان را برطرف می کند.
طرح توسعه فضای آموزشی واقع در طبقه همکف معاونت آموزشی دانشگاه با تغییر کاربری بخش هایی از ساختمان معاونت آموزشی و اختصاص چند کلاس و سالن آموزشی برای آموزش مداوم و بازآموزی با سرمایه هزینه شده افزون بر یک میلیارد و 138 میلیون ریال به مساحت 260 متر مربع هم در این روز بهره برداری شد.
عملیات نوسازی و تجهیز این بخش از سال 1394 آغاز شده بود.
وزیر بهداشت که از شامگاه چهارشنبه هفته جاری در استان هرمزگان حضور داشت پس از افتتاح چند طرح عمرانی و سرکشی به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان های رودان، جاسک و بندرعباس عصر امروز به تهران بازگشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 20 بهمن 96، کد مطلب: 1652183: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
در ابتدا باید چیزی به عنوان استاندارد های ملی وجود داشته باشه تا بتونیم بر طبق اونا چیزی رو تعریف کنیم دیگه! بعد هم ضمنا همه چی که نباید از لحاظ تئوریک داخلی باشه! عمل کردن بهشون مهمه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین