پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۵۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
برخی از شرکت های چینی برای فرار از تعرفه های آمریکا، برچسب 'ساخت چین' را از روی کالاهای خود کنده و برچسب ساخت ویتنام، صربستان و مکزیک را بر روی آن می زنند
شعارسال:برخی از شرکت های چینی برای فرار از تعرفه های آمریکا، برچسب 'ساخت چین' را از روی کالاهای خود کنده و برچسب ساخت ویتنام، صربستان و مکزیک را بر روی آن می زنند.

به گزارش خبرگزاری نیوزآسیا، بعد از آنکه دونالد ترامپ تعرفه 25 درصدی بر گمرکی کالاهای چینی به ارزش 50 میلیارد دلار را وضع کرد، اقتصاد دو کشور بزرگ جهان به مدت یک ماه است که به حالت راکد و بدون نوسان درآمده است.
به گفته منابع خبری، کارخانه های چینی که در خط تولید خود همه چیز از جمله دوچرخه، لاستیک، کالاهای نساجی و پلاستیکی تولید می کنند، برای دورزدن تعرفه بالای گمرکی کالاهای خود به آمریکا، خط تولید کالاهای خود را به کشورهای دیگر انتقال داده اند.
برای مثال، شرکت های کورپ (Hl Corp) تولید کننده قطعات دوچرخه در شهر شنژن برای دورزدن تعرفه های گمرکی تولیدات کارخانه خود را به کشور ویتنام جابه جا کرده است.
به گفته مدیر این کارخانه، ما نمی توانیم در بازار رقابتی و تعرفه های بالای آمریکا با این روند ادامه دهیم در نتیجه مجبور به ساخت تولیدات خود در کشور دیگر شده ایم.
کریستوفور راجر کارشناس اقتصادی چین گفت، انتقال کارخانه های چینی به دیگر کشورها در حقیقت در چند سال اخیر با افزایش هزینه های کارگر و حفاظت از محیط زیست رخ داده است.
چو فان مدیر مرکز مطالعات جامعه چین بر این باور است که، تنش های تجاری میان آمریکا و چین باعث سرعت بخشیدن به تغییر شکل زنجیره ارزش جهانی خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار20شهریور 97، کد خبر: 83030339، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
ا.ف75
این چینی ها جایی نمیخوابن زیرشون اب بره! اخر هم معلوم نشد که واقعا این ها توایران داشتن ماهی میگرفتن یا نه:)
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین