پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۵۷۳۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
چین در واکنش به تعرفه‌گذاری 200 میلیارد دلاری روز دوشنبه واشنگتن، روی 60 میلیارد دلار دیگر از کالاهای آمریکایی تعرفه اعمال کرد،کشورهای دیگری نظیری هند واروپا هم پاسخ تعرفه‌گذاری ترامپ را می‌دهند.
شعارسال:چین در واکنش به تعرفه‌گذاری 200 میلیارد دلاری روز دوشنبه واشنگتن، روی 60 میلیارد دلار دیگر از کالاهای آمریکایی تعرفه اعمال کرد،کشورهای دیگری نظیری هند واروپا هم پاسخ تعرفه‌گذاری ترامپ را می‌دهند.

 به نقل از رویترز،‌ روز گذشته چین در پاسخ به اقدامات تعرفه‌ای آمریکا روی 60 میلیارد دلار دیگر از کالاهای آمریکایی تعرفه اعمال کرد.

این اقدام چین در پاسخ به تعرفه‌گذاری 200 میلیارد دلاری آمریکا روی کالاهای چینی در روز دوشنبه بود.

با این رقم تعرفه‌گذاری که طی 2 روز از سوی دو کشور انجام شده جنگ تجاری چین وآمریکا وارد مرحله جدیدی شده است.

به طوری که «جک ما» بنیانگذار شرکت علی بابا در چین معتقد است این جنگ تجاری شاید 20 سال دیگر طول بکشد.

جنگ تجاری دو کشور چین و آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصادهای جهان روی بازارهای جهانی هم سایه افکنده است،‌ قیمت نفت،‌طلا و فلزات اساسی تحت تاثیر این منازعه تجاری قرار گرفته است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ادامه این جنگ تجاری اقتصاد دو کشور را تضعیف خواهد کرد و جلوی رشد اقتصادی آنها را خواهد گرفت.

آمریکا به بهانه اینکه میخواهد کسری تجاری خود را با چین جبران کند آغازگر این جنگتجاری شد،‌ ابتدا تعرفه روی فولاد و آلومینیوم اعمال کرد که واکنش متقابلی نه تنها از سوی چین،بزرگترین تولید کننده فولاد جهان، بلکه از سوی کشورهایی مانند روسیه،‌ کشورهای اروپایی و هند نیز داشت.

هند هم درواکنش به این اقدامات قرار است در دوم نوامبر برای کالاهای آمریکایی تعرفه‌گذاری کند.

تعرفه‌گذاری پینگ‌پنگی دو کشور چین و آمریکا روی کالاهای همدیگر ماه‌ها است ادامه دارد که شاید به رقم کل وارداتی که از همدیگر انجام می‌دهند برسد.

روز گذشته ترامپ تهدید کرد که اگرچین بخواهد پاسخ تعرفه‌گذاری‌های ما را با اعمال تعرفه روی کالاهای آمریکایی بدهد، پاسخ‌های سخت‌تری در انتظار پکن خواهد بود.

تهدیدها و تحریم‌های ترامپ در حالی انجام می‌شود که مقامات واشنگتن دعوتنامه‌ای را برای مذاکره با پکن نیز ارسال کرده‌اند.

پس از آنکه 60 شرکت آمریکایی ائتلافی تشکیل دادند تا در برابر اقدامات تعرفه‌ای ترامپ مقاومت کرده و در مقابل این سیاست بایستند،‌ ترامپ مجبور به نرمش شد و مقامات واشنگتن آماده مذاکره با مقامات پکن شدند.

اما ظاهرا این سیاست آمریکایی است در حالی که صحبت از مذاکره دارند یک ابزار تهدید را هم بالای سر طرف مقابل نگه میدارند.

آمریکا از یک سو چین را دعوت به مذاکره می‌کندو از سوی دیگر مرتب کالاهای جدیدتری را در حلقه تحریم تعرفه‌ای می‌گذارد.

این سیاست تهدید و ترغیب آمریکا خشم چینی‌ها را برانگیخته است به طوری که مقامات چین اعلام کرده‌اند به مذاکره با آمریکا نخواهند رفت.

پیش از این یکبار مقامات چین و آمریکا درباره جنگ تجاری سر میز مذاکره نشسته‌اند اما آمریکایی‌ها دقیقا همان شب مذاکره و حتی شاید هنوز مقامات چینی میز مذاکره را ترک نکرده بودند، تعرفه‌های جدیدی را علیه کالاهای چینی اعلام کردند.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار28 شهریور 97، کد خبر: 13970628000192، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
ا.ف75
واقعا اگر ما از اول انقلاب روی مسیر انقلاب پیش می رفتیم و انحرافات به وجود نمیومد الان از چین هم جلو تر بودیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین