پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
عطش دیده شدن باعث شده در فضای رسمی و مجوزدار کشور شاهد آثاری باشیم که مضمون آن‌ها هیچ قرابتی با فرهنگ ایرانی-اسلامی و سبک زندگی متناسب با آن ندارد.

شعار سال: انتشار ویدئوی یک دقیقهای از لابه‌لای یک مجموعه داستانی که این روزها در شبکه نمایش خانگی پخش میشود، این سؤال را در ذهن ایجاد میکند که آیا مسئولان حواسشان به مجوزهایی که میدهند، نیست؟ در این کلیپ یک دقیقه‌ای کار از ترویج عشق‌های مثلثی گذشته و موضوع حول محور قماربازی بر سر هم‌خوابگی با یک زن متمرکز است!

بیایید کمی با خودمان صادق باشیم، برنامههای فرهنگی زیر پوست هرجامعهای اثر میگذارد و میتواند تغییرهای اساسی را ایجاد کند. از همین رو خوراک فرهنگی برای هر جامعه از مهمترین عناصری است که متولیان با آن را جدی بگیرند.

در این میان و به‌خصوص در جوامعی که فرهنگ بومی و دینی دارد، این اثرگذاری مهمتر هم می‌شود، جایی که رسانههای غربی به هر نحوی تلاش میکنند فرهنگ مورد نظر خودشان را منتشر کنند، مدیای داخلی میتواند عنصر مناسبی برای مقابله باشد. اما به نظر می‌رسد متولیان و مسئولان فرهنگی یا این اثرگذاری را فراموش کرده‌اند یا یادشان رفته یک فیلم، یک سریال یا یک مجموعه نمایش خانگی تا چه اندازه‌ای می‌تواند در فرهنگ و بطن جامعه تأثیر بگذارد.

نبودن نظارت صحیح باعث شده طی چند سال اخیر شاهد ماجراهایی در فیلم‌ها باشیم که شاید جزئی از همه جوامع باشند، اما علنی کردن آن‌ها قبحشان را در میان نوجوانان و جوانانی که معمولاً مخاطب اصلی این آثار هستند، بریزد.

شاید سازندگان یا حتی مجوزدهندگان با استناد به این موضوع که عاقبت کار مجموعه‌ها مثبت می‌شود، روند طی شده در داستان را توجیه کنند، اما واقعیت این است که کار خلاف و اشتباهی که در تصویر نشان داده می‌شود، حتی اگر برای یک‌بار هم باشد، تأثیر منفی خودش را می‌گذارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 20 شهریور 97، کد مطلب: 442773:www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین