پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
از هنگامی که مخالفان سوری طرفدار ریاض حضور در مذاکرات ژنو را تعلیق کردند، دهها خمپاره در شهر حلب فرود آمده که دهها شهید و زخمی از غیرنظامیان برجا گذاشته است تا سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در قبال سوریه ثابت شود.
شعارسال: هیأت مخالفان سوری طرفدار ریاض با بی‌توجهی به مذاکرات صلح سوریه در ژنو بار دیگر حضور خود را در آن به حال تعلیق درآورده و به تبع آن، آتش‌بسی را که اصولا از ابتدا به آن پایبند نبود، نقض کرد.

مخالفان سوری وابسته به عربستان همچنان هر گونه میانجیگری یا تصمیمی در خصوص بحران سوریه را ناکام گذاشته و تنها به نابودی مال و جان مردم سوریه متعهد هستند.

از زمانی که این مخالفان حضور خود در مذاکرات ژنو را تعلیق کردند، ده‌ها خمپاره بر شهر حلب فرود آمده که ده‌ها شهید و زخمی از بین غیرنظامیان برجای گذاشته است.

همه این اقدامات در راستای ناکام گذاشتن هر گونه طرحی برای رسیدن به توافقی صورت می‌گیرد که به حمام خون در سوریه پایان داده و از رنج و مشقت ملت آن بکاهد.

روزانه ده‌ها نفر در سوریه شهید یا زخمی می‌شوند، گروه‌های تروریستی که آمریکا آنها را میانه‌رو می‌خواند بی‌وقفه آتش‌بس را نقض می‌کنند تا ثابت شود که سیاست آمریکا در قبال بحران سوریه، یک بام و دو هواست.

واشنگتن از یک سو خواستار سرکوب تروریسم است و از سوی دیگر آتش درگیری‌ها را در جبهه‌های متعدد سوریه شعله‌ور می‌کند تا حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی را تضمین کند.

یک خودروی بمب‌گذاری شده دیروز دوشنبه در یک پست امنیتی ارتش سوریه در منطقه شیعه نشین و پرجمعیت سیده زینب(ع) در ریف جنوبی دمشق منفجر شد که 15 شهید و دهها زخمی برجای گذاشت.

حلب و ریف آن نیز از چند روز پیش هدف حملات موشکی و خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی است که ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است.

گروه‌های تروریستی مستقر در شهرک بیانون در ریف شمالی حلب نیز با نقض آتش‌بس و بمباران شهرک همجوار « الزهراء» شماری از غیرنظامیان را زخمی کردند.

طی روزهای اخیر در حملات تروریستی به مناطق مسکونی در استان حلب چهار غیرنظامی از جمله یک کودک شهید و 23 تن دیگر زخمی شدند، علاوه بر اینکه در حمله موشکی به منطقه السلیمانیه چندین غیرنظامی شهید یا زخمی شده و خسارت مالی سنگینی به این منطقه وارد شد.

«باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا هم دیروز دوشنبه تصریح کرد که کشورش 250 نظامی را به بهانه مبارزه با داعش به سوریه اعزام می‌کند، این در حالی است که آمریکا در این خصوص هیچ هماهنگی با فرماندهان روس حاضر در پایگاه حمیمیم نکرده است.

بدین ترتیب معلوم می‌شود آمریکا ترجیح می‌دهد در سوریه نیز همچون عراق به سیاست‌های دوگانه خود در مبارزه با تروریسم ادامه بدهد.

با اندكي اضافات و تلخيص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395، کد خبر: 13950207000983، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین