پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
حمله به سفارت تهران در آتن نسخه جدیدی از تحرکات آشوب طلبانه و سازماندهی شده‌ای است که طی روزهای گذشته علیه اماکن دیپلماتیک کشورمان در کشورهای مختلف انجام شده است. صبح دیروز یک گروه 10 نفره از آشوبگران در حالی که سوار بر موتورسیکلت بودند، با پرتاب شیشه و سنگ به سفارت ایران در یونان حمله و خساراتی به آن وارد کردند.

شعار سال: مهاجمان بلافاصله پس از حمله، محل را ترک کردند و هیچ‌ یک از آنها بازداشت نشدند اما سخنگوی این گروه با انتشار پیامی در صفحه خود در فیس‌بوک اعلام کرد که این حمله در واکنش به آنچه سرکوب کردها در ایران خوانده، انجام گرفته است. در روزهای اخیر عده‌ای هرج و مرج طلب در پاریس و هلسینکی نیز به سفارت ایران در این دو پایتخت حمله کردند.
در مورد تعرض به سفارت ایران در فرانسه که گفته شده بود توسط 15نفر از اعضای حزب کومله انجام شد؛ روز گذشته این حزب با انتشار بیانیه‌ای دست داشتنش در حمله به سفارت تهران در پاریس و به آتش کشیدن پرچم ایران را تکذیب کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری کردستان 24، حزب کومله در این بیانیه با بیان اینکه اعضایش در فرانسه در «تجمع مسالمت آمیزی در مقابل سفارت ایران» شرکت کرده‌اند، تأکید کرد: «متأسفانه برخی افراد شرکت‌کننده در این تجمع دست به اعمال خشونت‌آمیزی علیه سفارت ایران زدند و حتی اگر خشم مردم را نیز درک کنیم، کاملاً چنین اقدامات غیرمتمدنانه‌ای را محکوم می‌کنیم
در پی حادثه برای سفارت ایران در فرانسه، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان طی بیانیه‌ای با اشاره به عدم حضور بهنگام پلیس فرانسه برای جلوگیری از وقوع آن به وزارت خارجه فرانسه یادآوری کرد که تأمین امنیت اماکن دیپلماتیک به عهده کشور میزبان می‌باشد و لازم است نسبت به حفاظت و صیانت از کلیه اماکن دیپلماتیک ایران در فرانسه، تمهیدات و اقدامات جدی و لازم را به عمل آورند.
موج تعرض به اماکن دیپلماتیک ایران از حمله عده‌ای از عناصر ناشناس به مرکز کنسولگری ایران در بصره آغاز شد. تعرضی که طی آن بخشی از مرکز کنسولگری ایران آتش گرفت. چهار روز بعد تجمع گروهی آشوبگر در برابر سفارت ایران در هلسینکی پایتخت فنلاند و تعرض آنها به پرچم کشورمان رخ داد و سپس حمله به سفارت ایران در فرانسه. به این ترتیب اقدام آشوبگران برای حمله به سفارت ایران در یونان چهارمین اقدامی است که طی کمتر از یک ماه گذشته رخ داده است و برخی ناظران آن را به انتقامجویی اعضای گروهک‌های تروریستی منتسب می‌دانند که بعضی از سران‌شان در جریان حملات موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب منحله دموکرات کردستان در کردستان عراق کشته شدند. با این حال بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه دیروز گفت که بین حمله به کنسولگری ایران در بصره و حمله به سفارت کشورمان در فرانسه ارتباطی وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 27 شهریور 97، شماره: 482496


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
ا.ف75
واقعا معلومه که این جریان ها داره از کجا اب میخوره! با این همه هجمه تو جهان علیه خودمون همین که میتونیم خیلی چیزهارو حفظ کنیم بازم جای شکر داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین