پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
سخنگوی اسبق وزارت خارجه با بیان اینکه عدم حضور پلیس پاریس عامل گستاخی کومله شد، گفت: وزارت خارجه باید فرانسه را برای جبران زیان های وارده به ایران تحت فشار قرار دهد.حسینی گفت: فرانسه چنانچه خواستار تقویت مناسبات بین پاریس و تهران هست، باید در رویه فعلی خود در تامین امکانات و فرصت ها برای گروهک های تروریستی مانند منافقین و کومله که همواره در تدارک اقدامات ضد ایرانی هستند، تجدید نظر کند و رویه سازنده تری را درپیش بگیرد.

شعار سال: سید محمد علی حسینی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در خصوص اهداف تعرض به سفارت ایران در پاریس توسط اعضای گروهک ضد انقلاب کومله اظهارداشت: دشمنی گروهک های تروریستی با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ادامه داشته و ریشه در وابستگی و سرسپردگی این گروهک ها به برخی از طرف های منطقه ای و فرامنطقه ای دارد.

وی گفت: هنگامی که اینها توان رویارویی با نیروهای نظامی و امنیتی کشور را در خود نمی بینند، تلاش می کنند تا با انجام تحرکات زبونانه ای، مورد توجه رسانه ها قرار گیرند و از این طریق به اصطلاح ادامه حیات ذلت بار خود را اعلام و طرف های حامی خود را امیدوار و رضایت آنان را جلب کنند.

حسینی در پاسخ به این سوال که واکنش دستگاه دیپلماسی به این قبیل اقدامات که علیه ایران صورت می گیرد چه می تواند باشد، تصریح کرد: در چنین مواقعی، وزارت امورخارجه در چارچوب وظایف و مسئولیت خود و با استفاده از مجموعه ابزارها و تدابیر قانونی و دیپلماتیک، فرانسه یا هر کشور دیگری را به عنوان کشور پذیرنده و طرفی که بر اساس کنوانسیون های مربوطه، تامین امنیت اماکن دیپلماتیک و وظیفه حفاظت از آنها را برعهده دارد، متوجه مسئولیت خود می کند و برای جبران زیان های وارده تحت فشار قرار می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا موارد اینچنینی که از سوی برخی کشورهای اروپایی علیه منافع ایران صورت می گیرد، می تواند به عنوان مانع یا عاملی منفی بر سر راه مذاکرات میان ایران و اروپا در قالب برجام به حساب آید؟ گفت: اساسا تکرار چنین حوادثی بویژه زمانی که با سهل انگاری مشکوک یا عامدانه، نیروهای پلیس و یا بی تفاوتی تردید برانگیز مسئولین ذیربط سیاسی آن کشور همراه باشد، بر فضای مناسبات فیمابین و روند گفتگوها تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد:این اولین بار نیست که عدم حضور به موقع پلیس فرانسه در محل ماموریت خود به عنوان عامل اصلی گستاخی افراد مهاجم به سفارت کشورمان در پاریس مطرح می شود. در مورد اخیر، پلیس فرانسه از این اقدام عناصر گروهک تروریستی مذکور با خبر بوده و بجای تشدید تدابیر امنیتی و افزایش تعداد نیروهای پلیس و الزام آنان به استقرار ثابت در محل سفارت کشورمان، درست در لحظه حضور عناصر وابسته به این گروهک، محل ماموریت خود را ترک کرده و پس از خاتمه اقدامات آنان به محل سفارت بر می گردند.

حسینی گفت: فرانسه چنانچه خواستار تقویت مناسبات بین پاریس و تهران هست، باید در رویه فعلی خود در تامین امکانات و فرصت ها برای گروهک های تروریستی مانند منافقین و کومله که همواره در تدارک اقدامات ضد ایرانی هستند، تجدید نظر کند و رویه سازنده تری را درپیش بگیرد.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه تأکید کرد: به نظر می رسد جدیت مقامات فرانسوی در محاکمه و مجازات عناصر مهاجم و همچنین برخورد قانونی با مامورین خاطی خود، می تواند به مدیریت فضای کنونی و تلطیف آن کمک کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر تاریخ انتشار 25شهریور 97، کدمطلب: 4403799، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
اونا خودشون حامی تروریست هستن انتظار دارین باهاشون مقابله کنن اتفاقا خوشحالن که برای ایران زیان باره م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین