پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۵۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از زمان دولت سازندگی اعتراض‌های سیاسی وارد هیات‌های مذهبی شد. وی با بیان اینکه باید شأن و حرمت تریبون‌های عزاداری حفظ شود گفت: مشکلی با طرح اعتراضات جریان‌ها نسبت به یک جریان دیگر وجود ندارد. این موضوع در قانون اساسی هم به عنوان یک اصل آزاد هم مطرح شده است، اما زمانی که از تریبون‌های مذهبی به بهانه دین اغراض سیاسی دنبال می‌شود و صدا و سیما هم آن را پخش می‌کند انتظار می‌رود که این تریبون‌ها در اختیار جریان‌های مقابل هم قرار بگیرند.

شعارسال: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از زمان دولت سازندگی اعتراض‌های سیاسی وارد هیات‌های مذهبی شد.

 علی صوفی با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت تریبون‌های عزاداری و مذهبی با اشاره به مواردی از هتک حرمت صورت گرفته از تریبون‌های مذهبی اظهارکرد: قبل از انقلاب در جریان شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران یکی از فرصت‌هایی که در اختیار سیاسیون قرار می‌گرفت تا بتوانند اعتراضات خود را نسبت به نظام مطرح کنند، منبر‌های مذهبی بویژه در ایام عزاداری و ماه رمضان بوده است.

وی ادامه داد: چهره‌های سیاسی معمولا در اعتراض به ظلم‌هایی که حاکمیت نسبت به جامعه انجام می‌داد از این تریبون‌ها استفاده سیاسی می‌کردند. در واقع این موضوع از گذشته باب بوده که از منبر‌های مذهبی برای تبیین اندیشه‌های سیاسی استفاده کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: خیلی از افرادی که امروز سابقه مبارزاتی با دوران پهلوی را در کارنامه‌شان دارند، از جمله این افراد بودند که از این موقعیت‌ها جهت اعتراض کردن به شرایط بد سیاسی استفاده می‌کردند.

صوفی گفت: بعد از انقلاب استفاده از تریبون‌های مذهبی برای پیگیری اهداف سیاسی ضرورتی نداشت، اما آرام آرام بعد از دوران دفاع مقدس و تمام شدن جنگ و شروع شدن دوران سازندگی به ریاست هاشمی رفسنجانی بعضی از مداحان از موقعیت‌های مذهبی استفاده کردند و صحبت‌های تندی را در مورد رئیس جمهور آن دوران مطرح می‌کردند.

وی ادامه داد: به جز مداحان، وعاظ نیز سعی کردند موقعیت اعتراض آمیز خود نسبت به هاشمی رفسنجانی را با انگیزه حفظ ارزش‌ها ادامه دهند. با گذشت زمان، اعتراض برخی از مداحان و وعاظ از یک شخص و یک چهره نسبت به یک جریان گسترش پیدا کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه باید شأن و حرمت تریبون‌های عزاداری حفظ شود گفت: مشکلی با طرح اعتراضات جریان‌ها نسبت به یک جریان دیگر وجود ندارد. این موضوع در قانون اساسی هم به عنوان یک اصل آزاد هم مطرح شده است، اما زمانی که از تریبون‌های مذهبی به بهانه دین اغراض سیاسی دنبال می‌شود و صدا و سیما هم آن را پخش می‌کند انتظار می‌رود که این تریبون‌ها در اختیار جریان‌های مقابل هم قرار بگیرند.

او در پایان تاکید کرد: متاسفانه صدا و سیما نسبت به طرح چنین موضوعاتی یک طرفه عمل می‌کند و نظرات مخالف جریان معترض نه تنها در خود هیات‌ها و تریبون‌های مذهبی جای برای اعتراض ندارند بلکه در صدا و سیما که باید تریبونی برای همه مردم باشد نیز جایگاهی ندارد؛ بنابراین با توجه به این مشکلات خوب است تا تریبون‌های مذهبی از بیان موضوعات سیاسی خودداری کنند و به تبیین اندیشه‌های دینی بپردازند.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24، تاریخ انتشار29 شهریور 97، کد خبر: 146920،www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
ا.ف75
باز تو مملکت ما ماجرایی رخ داد و این ها رفتن ریشه شو پیدا کردن! چامسکی سخن جالبی داره! میگه دیگه برای اینکه فکر کنیم که کی این جهان رو ساخته دیر شده! بیایم فکر کنیم کی داره جهان رو خراب میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
کلا تریبون در صدا و سیما باید دست هر دو جریان باشه نه فقط یکی
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
بجای اینک هی همیدیگه رو مقصر بندونین هی انگشت اتهام به طرف هم ببریم بیاین برای مشکلات راه حل پیدا کنید م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
کلا الان بحث عزاداری و نحوه برگزاریش و سبکشه ؟ کاش به جا اینکارا به راه و سیاست ایشون فک کنیم ن فقط گریه و زاری م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین