پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
نمایشگاه بزرگ بازسازی واقعه عاشورای حسینی با حضور خیل عظیم دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و جمعی از مسئولان در اردوگاه شهید رجایی شاهرود افتتاح شد.

شعار سال: نمایشگاه واقعه عاشورا به همت هیئت جنت روستای بدشت شاهرود برای پنجمین سال متوالی میزبان عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) است. طبل ها و سنج ها قلب های مشتاق اهل بیت را به لرزه در می آورند و نوای نی و شیپور ندای «هل من ناصر ینصرنی» را بار دیگر در دل ها زمزمه می کند و این آغازگر نمایشگاهی است که به گفته یکی از مسئولان برگزاری آن طی دو ماه تلاش و با هدف ارتقاء فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل جوان با این قیام، شکل گرفته است.

کعبه نخستین اثر این نمایشگاه در بدو ورود است. با طواف آن و گذر از رواق اطراف مکه با کاروان امام حسی (ع) که حج خود را ناتمام گذاشت همراه می شوی و به کاروانسرا و منزلگاهی می رسی که در آن اتراق کرده و آب کاروان را از آن تأمین کردند. فضای غم بار شهر کوفه با به تصور کشیدن شهادت مسلم ابن عقیل تو را برای دیدن فجایع بزرگ دیگری آماده می کند.


ورودی کربلا با خیمه های امام حسین (ع)، تل زینبیه و آب فرات روبرو شده و به قتلگاه و خیمه ابن سعد می رسی و سپس در دروازه ساعات شهر دمشق با کودکان کاروان اسرا همراه شده و کاخ یزید، همانجایی که حضرت زینب (س) خطبه معروف خود را بیان کردند را به نظاره می نشینی و انتهای کار خرابه شام است و تو در طول راه گویی با خود تاکید می کنی که راه حسین همچنان زنده و پابرجاست.

مسئول برگزاری نمایشگاه با بیان اینکه برای آماده سازی این نمایشگاه به طور میانگین روزانه شش نفراز اهالی روستای بدشت تلاش کرده اند، ابراز می کند: برای بهره مندی بیشتر مردم شهرستان و برای اینکه بتوانیم این فرهنگ و قیام را به نفرات بیشتری معرفی کنیم، امسال محل برگزاری نمایشگاه را از روستا به مرکز شاهرود انتقال دادیم.


جواد عباسی تغییرات نمایشگاه امسال به نسبت سال های گذشته را در نحوه چیدمان نمایشگاه می داند و می افزاید: دروازه ساعات و شهر شام، محل شهادت مسلم ابن عقیل و محلی که ابن سعد در آن به جنگ مشرف بوده نیز به صورت طرح های جدیدی که مناسب شهرستان باشد، به نمایش درآمده است.

وی در خاتمه، زمان برپایی نمایشگاه را تا پایان دهه اول محرم از ۹ صبح تا یک بعد از ظهر و از ساعت دو بعد از ظهر تا ۱۱ شب اعلام کرده و می گوید: با آماده شدن ضریح امام حسین (ع) و انتقال آن به نمایشگاه امکان تمدید آن برای دهه دوم نیز مخصوصا برای بازدید دانش آموزان وجود دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري مهر، تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مهر 1394، کد مطلب: 2941423: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین