پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
العالم نوشت: ژنرال بازنشسته سعودی و از افراد نزدیک به خاندان حاکم در عربستان، از آمادگی کشورش برای گشودن سفارت در اسرائیل خبر داد.

شعار سال: به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از "انور عشقی" تأکید کرد: "اگر نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) طرح صلح عربی را بپذیرد، ما سفارت خود را در اسرائیل باز خواهیم کرد."

این روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی تأکید کرد: انور عشقی این موضوع را در مصاحبه با شبکه الجزیره (قطر) مطرح کرد و گفت که برخلاف اقدامات ایران- مخالف تسلیح فلسطینی‌ها است، زیرا نتیجه این کار معکوس خواهد بود."

انور عشقی که قبلا نیز با «دوری گلد» مدیر کل وزارت امور خارجه رژیم‌صهیونیستی دیدار علنی داشته است، در پاسخ به این سؤال مجری الجزیره قطر که "چقدر طول می کشد عربستان سفارت خود را در اسرائیل بگشاید"، اظهار داشت: "می توانید از آقای نتانیاهو بپرسید. اگر او اعلام کند که طرح صلح (عربی) را می پذیرد و همه حقوق فلسطینی ها را به آنان می دهد، عربستان سعودی ساخت سفارت خود در تل آویو را آغاز می‌کند."

طرح صلح عربی در سال 2002 از سوی "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه وقت عربستان سعودی به هدف عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در اجلاس سران اتحادیه عرب در بیروت اعلام شد. در این طرح تأکید شده است که دولتهای عربی در مقابل ایجاد کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 و بازگشت آوارگان و خروج اشغالگران از جولان، با رژیم صهیونیستی روابط برقرار خواهند کرد.

انور عشقی درپاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا عربستان از فلسطینیها حمایت نمی کند، مدعی شد: "من به ایرانی‌ها درباره این موضوع گفتم که شما از فلسطینی‌ها حمایت تسلیحاتی می‌کنید، ولی ما به آنها پول می‌دهیم. وقتی ما به فلسطینیها پول می‌دهیم از آنان می‌خواهیم که خوب زندگی کنند، ولی شما به آنان سلاح می‌دهید، تا خودشان را نابود می‌کنند."

عشقی در پاسخ به این سؤال که "فکر می‌کنید، فلسطینی‌ها چه احساسی دارند وقتی شما بنیامین نتانیاهو را به عنوان یک رهبر قوی و قدرتمند می‌خوانید" مدعی شد: "من درباره یک رهبر قدرتمند و منطقی صحبت کردم، نه به این معنا که وی علیه اعراب قدرتمند است. من گفتم که در کشور خود قدرتمند است."

مجتهد فعال افشاگر عربستانی اخیرا در پی واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر مصر به عربستان در صفحه تویتر خود نوشته است: توافقی که بین سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر درباره دو جزیره تیران و صنافیر صورت گرفت، به سبب رابطه با اسرائیل بود. و پل عربستان به جزایر صنافیر و تیران در اصل همان برقراری پل ارتباطی با اسرائیل است.

مجتهد نوشت: فرصت برای اینکه عربستان رابطه با اسرائیل را به بهانه موفقیت پروژه پل اعلام کند، مهیا است.

وی همچنین تأکید کرد که سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به اردن احتمالا برای هماهنگی با مسؤولان اسرائیلی انجام شده باشد.

مجتهد از پایبندی عربستان به قرارداد کمپ دیوید خبر داد و نوشت: این به معنای پایبندی به ضمیمه "جیم" قرارداد است که بر لزوم کسب موافقت اسرائیل با هرگونه فعالیت در جزایر تیران و صنافیر یا اطراف آن تاکید می کند

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین، تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395، کد مطلب: -:www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین