پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۵۸۴۹۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
رئیس ستاد برنامه‌ریزی انجمن صنایع لوازم‌ خانگی گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت مواد اولیه حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.
شعار سال: رئیس ستاد برنامه‌ریزی انجمن صنایع لوازم‌ خانگی گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت مواد اولیه حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

حبیب‌الله‌ انصاری با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز تأثیر مستقیمی بر صعودی شدن قیمت مواد اولیه در حوزه تولید لوازم‌ خانگی داشته است، گفت: تولیدکنندگان ایرانی لوازم‌خانگی در شرایط کنونی با مشکلات متعدد تولیدی و اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: در آغاز سال جاری با افزایش ۶۰ درصدی قیمت مواد اولیه، در جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی توافق شد که قیمت تمام‌شده فروش لوازم‌خانگی برای تولیدکنندگان ایرانی تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

رئیس ستاد اجرایی انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران اضافه کرد: در شرایط کنونی که نرخ ارز لحظه‌ای تغییر می‌کند، می‌توان گفت که آن ۱۰ درصد افزایش قیمت هم نمی‌تواند هزینه‌های تولیدکنندگان لوازم‌خانگی را جبران کند.

وی اضافه کرد: در ماه گذشته تصمیمی با موافقت وزارت صنعت، معدن، تجارت و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی  گرفته شد مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری لوازم‌خانگی از حیطه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خارج شود.

انصاری اضافه کرد: در حقیقت از این به بعد، قیمت‌گذاری لوازم‌خانگی ایرانی از سوی هر برند تولیدکننده به‌صورت تفکیکی تعیین می‌شود که وقوع این اتفاق به افزایش رقابت در کیفیت و کمیت تولید لوازم‌خانگی در کشور کمک می‌کند.

رئیس ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران گفت: ممکن است یک واحد تولیدکننده لوازم‌خانگی، قیمت‌های خود را بر اساس نوسانات ارزی تا ۲۰ درصد افزایش دهد و واحد دیگر تولیدکننده لوازم‌خانگی قیمت‌های خود را تا ۱۸ درصد افزایش بدهد که این میزان افزایش قیمت ضوابط خاصی ندارد و بر طبق سود و زیان تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در کشور از سوی خود آن‌ها تعیین می‌شود.

وی گفت: در چند ماه گذشته شاهد احتکار برخی از محصولات لوازم‌خانگی از سوی محتکران در بازار بوده‌ایم که خوشبختانه با کشف و ضبط این لوازم‌خانگی احتکار شده شاهد کاهش قیمت محصولات لوازم‌خانگی در کشور هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار: 3 مهر 1397، کدخبر: www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
بازرسی باید خیلی پیش تر ازینها صورت میگرفت که اینقد قیمت ها بالا نره الان نوشداروی بعد از مرگ به چه درد ما میخوره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
واقعا یعنی تا حالا تایید نشده بود؟ با شروع نوسانات ارز تو تهران باید صد نفرو میدیدی و کلی زبون میریختی تا رضایت بدن تا چند روز اینده برات یه جارو برقی بفرستن. بیچاره اونایی که جهیزیه باید میخریدن...
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
ا.ف75
من در بابل هستم یکی از بزرگترین فروشنده های لوازم خانگی دستگیر شد برای احتکار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
پیدا کردن این احتکارکننده ها باید خیلی وقت پیش اتفاق میافتاد دیگه همه چی بالا رفته و پایین هم نمیاد
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
احتکار الان دیگه تو همه قسمت ها هست از لوازم ضروری وخانگی گرفته تا اخر هر چقدرم این کالاها وارد بازار بشن که بعید میدونم ولی باز قیمیتی که بالا رفته فک کنم درست بشه وپایی نبیا دم.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
دم بازرسان گرم خیلی زود وارد عمل شدن :/ امیدواریم حداقل الان وظیفشونو انجام بدن م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین