پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۵۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
معاون استاندار و فرماندار شاهرود با اشاره به استعداد بالای این شهرستان در حوزه کشاورزی از فقدان اتصال این شهرستان به یک منبع جاری آب به عنوان مشکل جدی این حوزه نام برد و گفت: افت سطح سفره‌های زیرزمینی و پایین رفتن سطح آب در چاه‌های کشاورزی منجر به فرونشست‌هایی در این منطقه شده است.

شعارسال: محمد کرم محمدی اظهار کرد: مهمترین درخواست و مطالبه ما در این بخش توجه به آبخیزداری و افزایش اعتبارات این بخش است.

وی با بیان اینکه استفاده درستی از منابع آبی در کشور صورت نمی‌گیرد، افزود: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در حوزه کشاورزی و توجه جدی به تغییر الگوی کشت یک امر ضروری است.

معاون استاندار سمنان از کشاورزی و دامداری به عنوان مهمترین بخش مولد در شرق استان نام برد و گفت: این بخش‌ها به شدت به آب وابسته است و هرگونه برنامه‌ریزی برای توسعه در این بخش منوط به مدیریت درست منابع آبی و تامین منابع جدید در این بخش است.

وی از وجود بالغ بر 36 هزار هکتار اراضی قابل کشت در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر 15 هزار هکتار باغات میوه و 13 هزار هکتار از اراضی شهرستان نیز زیر کشت محصولات زراعی است.

محمدی با اشاره به وسعت 36 هزار هکتاری اراضی کشاورزی در این شهرستان خاطرنشان کرد: تنها 6500 هکتار از این اراضی و باغات مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری و از جمله آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای است.

وی بر لزوم توجه به الگوی کشت در منطقه تاکید و تصریح کرد: کشت محصولات کم‌آبر و جایگزینی باغات و محصولات با نیاز آبی کمتر در دستور کار جهادکشاورزی و کشاورزان و بهره‌برداران منطقه قرار دارد.

فرماندار شاهرود از این شهرستان به عنوان قطب تولید انگور در کشور نام برد و گفت: امسال بالغ بر 80 هزار تن انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت شده است.

وی با اشاره به وقوع سیل و سرمازدگی در مناطقی از این شهرستان ادامه داد: سیل و سرمازدگی خسارت‌هایی به کشاورزان و باغداران شهرستان وارد کرده که امید است از محل اعتبارات این بخش از کشاورزان شاهرودی حمایت شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 3 مهر1397 ، کدخبر: 97070301794، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
ا.ف75
واقعا کی فکرشو میکرد که کار محیط زیست ایران به اینجا بکشه؟ جز بی تدبیری هیچ چیزی دیگه ای نمیشه اسمشو گذاشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
واقعا باید چیکار کرد برای رفع این مشکلات؟ بد نیست مسئولین اگر برنامه ای دارند با ما هم در یون بگذارند.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین