پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۱۰۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
عربستان برای برآورده کردن تقاضای اضافی نفت، مشخصا در آسیا، در ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه به تولید روزانه ۱۰.۴ میلیون بشکه‌ایش در آگوست، اضافه خواهد کرد.این کشور‌ها برای جبران کمبودها، به نروژ و آمریکا و نیز یک محصول نفتی به اسم نفتا روی آورده‌اند. وبگاه تخصصی اویل‌پرایس، این اقدام عربستان را "غیرمتعارف" توصیف کرد که هدف آن را جبران توقف فروش میعانات گازی ایران در اثر تحریم‌ها دانست. به گفته این وبگاه، میعانات خوف، از نفت عربی فوق‌سبک (Arab Extra Light) که عربستان آن را صادر می‌کند، گران‌تر است. در ماه اکتبر، هر بشکه خوف دو دلار از نفت عربی فوق‌سبک گران‌تر بوده است. بنابراین، عربستان با فروش خوف، درآمد بیشتری کسب خواهد کرد.

شعار سال: در نشست اخیر کشور‌های عضو اوپک و غیراوپک در الجزایر تصمیمی برای افزایش تولید نفت گرفته نشد. با این حال، رسانه‌ها از جبران بی‌سروصدای نفت ایران توسط عربستان سخن می‌گویند. به گزارش فرارو، عربستان سعودی همزمان با نزدیک شدن موعد اجرای تحریم‌های نفت ایران، صادرات یک نوع نفت بسیار سبک به نام خوف (Khuff) را که قبلا به ندرت صادر می‌شد، آغاز کرده است. این نوع نفت، معمولا در پالایشگاه‌های داخل عربستان به منظور مصارف داخلی پالایش می‌شد. 

به جای خوف، عربستان نفت سبک دیگری به نام نفت خام فوق‌سبک (Extra Light crude) را در پالایشگاه‌های داخلی‌اش پالایش می‌کند. به گزارش بلومبرگ، نفت خوف، که در واقع نوعی میعانات گازی به شمار می‌رود، در حالی وارد بازار می‌شود که تقاضا برای این میعانات بیشتر شده است. کشور‌های کره جنوبی و ژاپن پس از توقف واردات نفت از ایران، به دنبال پیدا کردن نفت جایگزین هستند. 

این کشور‌ها برای جبران کمبودها، به نروژ و آمریکا و نیز یک محصول نفتی به اسم نفتا روی آورده‌اند. وبگاه تخصصی اویل‌پرایس، این اقدام عربستان را "غیرمتعارف" توصیف کرد که هدف آن را جبران توقف فروش میعانات گازی ایران در اثر تحریم‌ها دانست. به گفته این وبگاه، میعانات خوف، از نفت عربی فوق‌سبک (Arab Extra Light) که عربستان آن را صادر می‌کند، گران‌تر است. در ماه اکتبر، هر بشکه خوف دو دلار از نفت عربی فوق‌سبک گران‌تر بوده است. بنابراین، عربستان با فروش خوف، درآمد بیشتری کسب خواهد کرد.

 گفتنی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، همزمان با نزدیک شدن انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، چندین بار از اعضای اوپک و نیز کشور‌های خاورمیانه‌ای درخواست کرده است که قیمت‌های نفت را کاهش دهند. هفته گذشته ترامپ بار دیگر به عربستان در خصوص قیمت‌های نفت فشار آورد. اما در نشست الجزایر، تصمیمی در خصوص افزایش تولید گرفته نشد. با این حال، امروز، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی شد که عربستان در چند ماه آینده برای جبران نفت ایران، نفت بیشتری تولید خواهد کرد. دو منبع آگاه به سیاست اوپک به رویترز گفته‌اند که عربستان و سایر تولیدکنندگان، افزایش احتمالی تولید به مقدار ۵۰۰ هزار بشکه در روز را با اوپک و متحدان آن بررسی کرده‌اند. این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه مدعی شد عربستان برای برآورده کردن تقاضای اضافی نفت، مشخصا در آسیا، در ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه به تولید روزانه ۱۰.۴ میلیون بشکه‌ایش در آگوست، اضافه خواهد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فرارو تاریخ انتشار 5 مهر 97، کدمطلب: 375372، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
ا.ف75
من که اصلا امیدوار نیستم که این دولت بتونه در شرایط تحریم برای ما نفت بفروشه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
به نظرم برای مقابله با عربستان باید راه کاری اندیشید. متاسفانه عربستان هر کاری بخاد برای تضعیف ما میکنه ولی ما برای مقابله کلا کاری انجام نمیدیم.م.ق71
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
دیگه تا الان باید به این نتیجه رسیده باشن که باید زد تو دهن این عرب ها
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین