پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۹۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: تاکنون 600 طرح درآمدزای دهیاری‌ها از 24 استان به دبیرخانه کمیته ملی وام دهیاری‌ها ارسال که از این تعداد 530 طرح در جلسات این کمیته بررسی و 491 طرح برای دریافت تسهیلات تصویب شده است.معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص فرآیند تصویب طرح درآمدزای دهیاری‌ها، گفت: طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها در قالب توجیه فنی و اقتصادی طرح و بر اساس چارچوب ابلاغ شده از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تهیه می‌شود.

شعار سال: سعیدرضا جندقیان افزود: زمینه‌های لازم برای اجرای طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها از محل عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پست بانک ایران از سال 1395 فراهم شده که یکی از نتایج آن تصویب اختصاص بیش از 128 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اجرای 491 طرح درآمدزای دهیاری‌ها است.

وی ادامه داد: 491 طرح درآمدزای دهیاری ها مربوط به 21 استان است و در 6 محور کشاورزی، عمرانی، خدماتی، صنعتی، گردشگری و تامین ماشین‌آلات طبقه بندی می شوند.

جندقیان افزود: اجرای این طرح‌ها، زمینه‌های اشتغال هزار و 339 نفر را در نواحی روستایی فراهم کرده که به این ترتیب طرح‌های مربوط به تامین ماشین‌آلات، کشاورزی، صنعتی، گردشگری، خدماتی و عمرانی بیشترین تعداد طرح‌های مصوب را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: به طور میانگین اجرای هر یک از این طرح‌‌ها در نواحی روستایی سه نفر را مشغول بکار کرده است که در این میان طرح‌های حوزه گردشگری با میانگین اشتغال 17 نفر برای هر طرح بیشترین میزان اشتغال‌زایی را دارد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: اجرای این طرح‌ها علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری و ایجاد اشتغال برای روستاییان، سبب تغییر نگرش دهیاران درخصوص نحوه تامین منابع مالی و تقویت تفکر اتکا نداشتن بیش از حد به کمک‌های دولتی برای مدیریت روستا شده است.

وی اعلام کرد: گسترش و ترویج فرهنگ کارآفرینی در روستاها و توجه بیشتر مدیریت‌های محلی به خلاقیت و نوآوری در مدیریت منابع و امور اقتصادی روستا‌ها از نتایج مثبت اجرای طرح‌های نامبرده به ‌شمار می‌رود.

جندقیان با بیان اینکه ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و حمایت و پشتیبانی از این نهادها برای افزایش درآمدهای محلی و خودکفایی مالی آنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است، افزود: تحقق اهداف مورد نظر از طریق اجرای طرح‌های درآمدزا در روستاها با محوریت دهیاری‌ها در حال انجام و پیگیری است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص فرآیند تصویب طرح درآمدزای دهیاری‌ها، گفت: طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها در قالب توجیه فنی و اقتصادی طرح و بر اساس چارچوب ابلاغ شده از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: در گام بعدی، این طرح ها برای بررسی اولیه به دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ذیربط ارسال و درصورت تکمیل مدارک و رفع نواقص به حوزه معاونت امور دهیاری‌ها سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ارسال می‌شود.

جندقیان تاکید کرد: طرح‌های واصل شده از سوی استانداری‌ها در دبیرخانه کمیته ملی وام دهیاری‌ها بررسی و پس از تکمیل مدارک، تطبیق با چارچوب ابلاغی و توجیه‌پذیری اقتصادی طرح، موضوع در کمیته ملی وام دهیاری‌ها با حضور معاون امور دهیاری‌ها، معاون توسعه منابع و پشتیبانی و تعدادی از مدیران‌کل دفاتر ذیربط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و نمایندگان پست بانک ایران طرح می‌شود.

وی گفت: باید توجه داشت که در بسیاری از روستاهای کشور، ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی پر بازده وجود دارد که در صورت شناسایی و بهره‌گیری از آنها، زمینه‌های تولید و اشتغال پایدار و مناسبی برای روستاییان فراهم و در نهایت منجر به رونق اقتصادی، ارتقای سطح رفاه، بهبود وضعیت معیشتی روستاییان و تثبیت جمعیت در این نواحی خواهد شد.

هم اکنون 21 میلیون و 366 هزار و 914 نفر در 62 هزار روستا در کشور زندگی می کنند که 28.43 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 6 مهر 97، کدمطلب: 83046847، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
ا.ف75
امیدوارم روستا ها افراد صالحی رو برای مدیریت روستایی خودشون انتخاب کرده باشن و این پول ها حیف و میل نشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین