پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۰۳۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اعلام حمایت موثر از ۱۸۴۱ بنگاه اقتصادی از حفظ و تثبیت ۳۵۰ هزار شغل در سال گذشته خبر داد و گفت: بنگاه‌هایی که به بازسازی و نوسازی نیاز دارند و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد از تسهیلات رونق تولید برخوردار می‌شوند.
شعارسال: کریم یاوری اظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت از نیروهای کار و بنگاه‌های اقتصادی و پایداری تولید با حمایت‌های مؤثری که سال گذشته از ۱۸۴۱ بنگاه اقتصادی صورت گرفت توانستیم ۱۳۵۰ بنگاه مشکل دار را با جدیت رصد و پیگیری و موجبات تثبیت حدود ۳۵۰ هزار شغل را فراهم کنیم.

وی از پرداخت بیش از ۴,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی طی سال گذشته خبر داد و گفت: این اعتبار از محل رونق تولید به منظور تثبیت اشتغال و بهینه کردن خطوط تولید و ادامه فعالیت بنگاه‌ها پرداخت شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از تداوم اجرای طرح رونق تولید در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این طرح در واحدهای صنعتی و معدنی کوچک و متوسط اجرا می‌شود و بنگاه‌هایی که به بازسازی و نوسازی نیاز دارند و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد از تسهیلات مذکور برخوردار می‌شوند.

یاوری در عین حال بر ضرورت رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی تاکید و خاطرنشان کرد: به منظور صیانت از نیروی کار، کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و حفظ حیات بنگاه‌ها و تثبیت اشتغال، رسیدگی و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی، شناسایی، رصد، پیگیری و بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در ابتدا به عهده سهامداران، مالکان و مدیران بنگاه‌های اقتصادی است و چنانچه موفق به حل مشکل نشوند از طریق وزارتخانه صادر کننده مجوز تأسیس و بهره برداری و پس از آن از طریق کار گروه‌های استانی و ملی تسهیل و رفع موانع تولید باید پیگیری‌های لازم را صورت دهند.

نقدینگی تنها مشکل بنگاه‌ها نیست!

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عمده مشکل بنگاه‌های اقتصادی تنها نقدینگی نیست، افزود: بخشی از مشکلات مثل بالا بودن هزینه‌های تولید، انباشت محصولات تولیدی، سو مدیریت و اختلاف میان سهامداران مشکلات درون کارگاهی است و بخشی دیگر نظیر تحریم‌ها، واردات بی رویه، قاچاق کالا و رکود صنعت از جمله مشکلات برون کارگاهی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی در استان‌های کشور از کارگران بنگاه‌هایی که دچار مشکل شده‌اند، خواست تا نهایت همراهی و همکاری را به منظور حل مشکلات در جهت پایداری تولید و حفظ حیات بنگاه با کارفرمایان به عمل آورند.

یاوری تصریح کرد: سامانه ستاد تسهیل ارتباط متقاضیان با ستاد و شفاف سازی و تسریع در مراحل رسیدگی به پرونده‌ها و نظارت بر روند اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌ها حداکثر تا خرداد امسال راه اندازی می‌شود.

پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بنگاه‌های در حال تغییر

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از پوشش بیمه بیکاری کارگران بنگاه‌ها و کارگاه‌هایی خبر داد که کارفرمایان آنها درصدد تغییر یا بازسازی خط تولید و جابجایی کارگاه هستند و اظهار کرد: تمامی کارگران و کارکنان مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی در طول اصلاح ساختار اقتصادی و مدت زمان تغییر و بازسازی با مصوبه شورایعالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته و مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به نقش مؤثر کارگران در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: در سال رونق تولید، همچنان که کارگران با وجود تنگناهای مالی و دستمزدهای حداقلی با تمام توان در جهت پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها دوش به دوش کارفرمایان کار می‌کنند، کارفرمایان، سهامداران و مدیران بنگاه‌های اقتصادی هم باید در خط مقدم اجرای منویات مقام معظم رهبری با تلاش و تولید در جهت تحقق شعار سال اهتمام ورزند.

به گزارش ایسنا، سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است. بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کار، صیانت از نیروی کار و حفظ امنیت شغلی را مستلزم حمایت از تولید داخلی می‌دانند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 98020201032 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
0
ان شاله که این حمایت از بنگاههای اقتصادی به رونق تولید بهتر کمک شایانی میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین