پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۸۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
سفیر یکی از کشورهای اتحادیه اروپا در تهران در نشستی که در کمیسیون امنیت ملی تشکیل شد راهکار اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران را تشریح کرد.

شعارسال: "اشتفان شُلتس" سفیر اتریش، در تهران پیش از ظهر (امروز دوشنبه 9 مهر) در نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس، با 26 تن از سفرای اروپایی در سخنانی ضمن ابراز تأسف از حادثه تروریستی اهواز، اظهار داشت: برای حادثه اهواز ابراز تأسف می‌خوریم. خانم موگرینی و نمایندگان اتحادیه اروپا خواستار شفای عاجل مجروحین این حادثه هستند.

وی افزود: در بیانیه ایران و اتحادیه اروپا در آوریل سال 2016 میلیاردی بر همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا تأکید شد.

سفیر اتریش در تهران اضافه کرد: ایران و اتحادیه اروپا در قالب برنامه 2020، تبادل دانشجویان ایرانی، اتحادیه اروپا و آموزش ضابطین ارشد قضایی با همه همکاری دارند که این همکاری علاوه بر ایران با افغانستان و پاکستان نیز در وین انجام می‌شود.

اشتفان شُلتس ایران را یک کشور با درآمد متوسط به بالا دانست و افزود: همکاری با ایران در قالب کشوری با درآمد متوسط به بالا انجام می‌شود.

وی به برخی همکاری‌های اقتصادی و سیاسی ایران و اتحادیه اروپا اشاره کرد و تصریح کرد: سیاست تجارت 20 میلیون یورویی، حمایت از پناه‌جویان افغانستانی از طریق کمک‌های بشردوستانه ایران امکان‌پذیر بود که ما این همکاری‌ها را انجام دادیم و با انجام تعدادی طرح مشترک، اتحادیه اروپا ایران را به عنوان یک شریک انتخاب کرد.

سفیر اتریش در تهران با بیان اینکه روابط میان ایران و اتحادیه اروپا شامل مسائل زیادی می‌شود، گفت: ارتقای برنامه هسته‌ای ایران در زمینه رگولاتوری را خواستاریم. اتحادیه اروپا عمیقا متأسف است که آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌های یکجانبه را به مردم ایران تحمیل کرد.

اشتفان شُلتس با اشاره به نشست وزرای خارجه 4+1 با ایران در 24 سپتامبر سال جاری میلادی، گفت: تمامی مشارکت‌کنندگان در این نشست تعهد خود را به برجام اعلام کردند و معتقد بودند تا زمانی که ایران در چارچوب تعهدات خود در قالب برجام پایبند باشد اتحادیه اروپا نیز متعهد به اجرای کامل آن است.

وی لغو تحریم‌ها را بخش اصلی و حیاتی برجام عنوان کرد و افزود: مردم ایران باید از مزایای اقتصادی برجام بهره‌مند شوند.

سفیر اتریش در تهران در پایان همکاری ایران با اتحادیه اروپا در قالب شرکت‌های کوچک و متوسط را یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها دانست و خاطرنشان کرد: از این طریق می‌‌توان تحریم‌ها در روابط با ایران را تحت تأثیر قرار داد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: مهر 1397 ، کدخبر: 1841591،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
ا.ف75
این ها هم هرروز دارن راهکار جدید میدن ولی نمیدونم از قضا چرا هیچ کدومش عملی نشده هنوز:)
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین