پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۹۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
نیوز پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، پالایشگاهی که در طول دو دهه گذشته به‌عنوان مرثیه تمامی وزرای نفت ایران از آن یاد می‌کردند، طرحی که اجرای آن ۱۷ سال متوقف مانده بود حالا خود را آماده تولید تجاری و بهره‌برداری می کند.

شعارسال: با بهره برداری از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، چراغ تولید دست کم چهار تا پنج پتروشیمی در مسیر خط اتیلن دنا از پتروشیمی گچساران تا دهدشت و ممسنی روشن می‌شود و عملا پس از ۲۰ سال صنایع پتروشیمی مستقر در ماهشهر هم یک پشتوانه جدید برای تامین خوراک پیدا می‌کنند.

در کنار رکوردهای ساخت پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به ویژه در طول دو سال گذشته، حالا این مگا پروژه صنعت نفت و گاز ایران در آستانه روز ملی ایمنی به یک رکورد جدید و البته حیاتی دست یافته است.

برای نخستین بار، در ساخت مگا پروژه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با ثبت بیش از ۳۸ میلیون نفر کار بدون حادثه منجر به فوت، رکورد کار بدون حادثه در صنعت نفت ایران شکسته شد و این درحالی است که در طول یکسال گذشته به طور متوسط روزانه حدود ۸ تا ۱۰ هزار نفر در این پروژه مشغول به کار بوده اما با رعایت ضوابط HSE اصطلاحا خون از بینی یک کارگر هم جاری نشده است.

بر این اساس، همزمان با روز ایمنی رکورد بیش از ۳۸ میلیون نفر کار بدون حادثه منجر به فوت (FATALITY) و همچنین ۲۱ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه متلف وقت (LTI) در شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ثبت شد.این رکورد ارزشمند در تاریخ پروژه‌هایی که توسط پیمانکاران داخلی اجرا شده، بی‌سابقه است.

در شرایط فعلی پیشرفت ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به مرز ۹۰ درصد رسیده و پیش بینی می‌شود از سال آینده مراحل راه اندازی، پیش تولید و تولید تجاری در این پالایشگاه گاز آغاز شود.

پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از این طرح پالایشگاهی خوراک طرح‌های در دست اجرای خط لوله اتیلن غرب شاخه دنا شامل مجتمع پتروشیمی گچساران و سپس طرح‌های تولید پلی اتیلن سبک و سنگین خطی کازرون، پلی اتیلن سنگین ممسنی، پلی اتیلن سنگین دهدشت و پلی اتیلن سنگین بروجن تامین شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شرکت پتروشیمی خلیج فارس، تاریخ انتشار: 7مهر1397 ، کدخبر: - : www.pgpic.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
ا.ف75
خداروشکر ک واقعا در زمینه هایی که خیلی وقته خودکفا شدیم روز به روز داریم پیشرفت میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین