پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۶۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
آمریکا به دنبال آن است که با حربه "قرص سمی" شرکای تجاری خود را مجبور کند تا با تشدید فشار بر چین همکاری کنند.آمریکا هم اکنون در مراحل نخست مذاکرات با ژاپن و اتحادیه اروپا برای کاهش تعرفه ها و کاهش کسری تجاری بزرگ آمریکا در خودروسازی و دیگر کالاهاست.

شعار سال: "ویلبور راس" وزیر تجارت آمریکا روز جمعه گفت ممکن است که واشنگتن با شرکای تجاری خود به دنبال اعمال فشار بیشتر بر چین برای باز کردن بازارهایش باشد.

وی افزود: قانون "قرص سمی" اخیرا سبب شد تا توافق با کانادا و مکزیک به سرانجام برسد و این موضوع می تواند دوباره تکرار شود.

راس که در یک مصاحبه این موضوع را مطرح می‌کرد، افزود: این قانون اقدامی دیگر برای برطرف کردن نقاط ضعف در توافق های تجاری است که در خدمت تجارت چین، فقر مالکیت معنوی و یارانه های صنعتی استآمریکا هم اکنون در مراحل نخست مذاکرات با ژاپن و اتحادیه اروپا برای کاهش تعرفه ها و کاهش کسری تجاری بزرگ آمریکا در خودروسازی و دیگر کالاهاست.

اگر اتحادیه اروپا و ژاپن توافقی مشابه توافق آمریکا با مکزیک و کانادا امصا کنند این به معنای همراه شدن کامل با واشنگتن در تلاش برای افزایش فشار بر چین که دومین اقتصاد بزرگ دنیا است، می باشدراس در ادامه این مصاحبه گفت که انتظار ندارد چینی ها گفتگوهای تجاری را تا پیش از 6 نوامبر که انتخابات میاندوره ای کنگره برگزار می شود آغاز کنند.

مفاد قرارداد جدید میان آمریکا، کانادا و مکزیک که جایگزین موافقتنامه نفتا می شود به واشنگتن این امکان را می دهد تا بر تجارت آزاد این دو کشور با کشورهای دیگر نیز نظارت داشته باشد. بر اساس توافق جدید در صورتی که هر کدام از سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک وارد یک توافق تجاری با کشوری شوند که همراستا با قوانین بازار آزاد نیست این امکان برای دو کشور دیگر وجود دارد تا از توافق خارج شده و به صورت دوجانبه به توافق خود ادامه دهد.

این حربه به عنوان هسته اصلی جنگ تعرفه ترامپ علیه چین به شمار می آید.

راس در توجیه این قوانین گفت: این منطقی است. این نوعی قرص سمی به شمار می آید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 14مهر 97، کدمطلب: 1845194، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
ا.ف75
جنگ اقتصادی امریکا با چین میتونه پایان حکومت اقتصادی امریکا بر دنیا باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
امیدوارم ترامپ در مذاکره با ژاپن و اروپا به اهدافش نرسه:)))
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین