پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۲۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
بنا به درخواست مکرر خلاصه اي از بخشنامه سفارت تركيه در ايران جهت بهره برداري ارسال مي شود.
شعار سال : به درخواست تعدادي از همكاران خلاصه اي از بخشنامه سفارت تركيه در ايران جهت بهره برداري ارسال مي شود.

١- در ایران اگر کسی بخواهد واردات انجام دهد به طور مطلق و قطعی باید از اتاق تجارتی که در آن عضو است کارت عضویت بازرگانی (واردات،صادرات) داشته باشد.

٢- لازم به اطلاع رسانی است که هرکس در حوزه مشخصات مندرج در اساسنامه و در چهارچوب قید شده در موضوع اعلام شده در اساسنامه شرکت و روزنامه رسمی که در کارت برای صدور کارت عضویت قید شده می تواند واردات انجام دهد.

٣- واردات چی از طریق سیستم آنلاین وزارت صنعت و معدن و تجارت باید ثبت سفارش کرده باشد و البته بر اساس برگ ثبت سفارشی کرده باشد و جنسی که وارد می کند مسائل حمل و نقل و بیمه و نحوه تسلیم کالا باید مشخص باشد.

٤- به منظور کنترل ورود و خروج غیر قانونی ارز از کشور، همه تجار و واردکنندگان باید از طریق سیستم بانکی عمل نمایند و اگر بخواهند از طریق صراف پول حواله کنند باید از صراف مجاز و جوازدار از بانک مرکزی اقدام و همچنین واریزها به بانک طرف فروشنده و به حساب شخصی او عملیاتی شود و لزوما باید پرداخت ها در سیستم آنلاین نشان داده شود.

٥- به منظور جلوگیری از هرگونه اختلاف بین صادرکننده و واردکننده علاوه بر پروفرما که درآن شرایط معامله قید شده بین صادرکننده و واردکننده باید یک موافقت نامه وایرلر نحوه کلیه امور مربوط به کالا وامر به دریافت، پرداخت، حمل و تمامی شرایط جاری که با هم به توافق رسیده اند تنظیم و به امضای هر دو طرف با مهر شرکت رسیده باشد.

٦- یکبار دیگر تاکید می شود که خریدار اگر بخواهد پرداخت از طریق صرافی انجام دهد باید از صرافی های مجاز صورت گرفته و از طریق سیستم بانکی عملیاتی شود.

٧- اگر قرار است پرداخت ها به جز دلار صورت گیرد باید در پروفرما و یا تفاهم نامه امضاء شده قید شود.

٨- همراه با نحوه پرداخت حمل کالا حائز اهمیت است که اگر از ترکیه بار حمل میشود و بارگیری از درب کارخانه صورت می گیرد و طبیعی است که حقوق گمرکی مربوط بر اساس توافقات در عهده خریدار خواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال انجمن صنايع خوراك دام، طيور و آبزيان ايران

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین