پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۶۲۲۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
مجیدرضا حریری، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین ، با اشاره به اینکه بر اساس قواعد و مقررات امکان قاچاق کالا از گمرک وجود ندارد، گفت:بر خلاف اینکه قوانین گمرکی در خصوص قاچاق کالا محکم است اما در یک دهه گذشته شواهد از وجود قاچاق گمرکی خبر می‌دهد. وی افزود در راستای مبارزه با قاچاق کالا همه سامانه‌های دخیل در امر تجارت باید به هم متصل شوند .

شعارسال: نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا همه سامانه‌های دخیل در امر تجارت باید به هم متصل شوند.

مجیدرضا حریری، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین ، با اشاره به اینکه بر اساس قواعد و مقررات امکان قاچاق کالا از گمرک وجود ندارد، گفت:بر خلاف اینکه قوانین گمرکی در خصوص قاچاق کالا محکم است اما در یک دهه گذشته شواهد از وجود قاچاق گمرکی خبر می‌دهد.

حریری با اشاره به نقش موثر و مهم سامانه‌های الکترونیکی در شفافیت فرآیند تجاری کشور اظهار کرد: با رونمایی از سامانه‌های جدید مانند «سامانه جامع تجارت» و «سامانه جامع امور گمرکی» قاچاق پنهان به شدت کاهش یافته است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه بازرگانان باید برای سرعت بخشیدن به فرآیند کاری خود تنها با یک سامانه در ارتباط باشند، ابراز کرد: برای تحقق این امر و در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز همه سامانه‌های موجود دخیل در امر تجارت کشور باید به هم متصل شوند.

وی افزود: در واقع به هر میزانی که روابط میان بازرگان و متصدی یا کارشناس کم شود به همان میزان نیز شاهد کاهش فساد اداری خواهیم بود.

علت رسوب کالا در گمرکات بخشنامه‌های متعدد است

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به سه عامل «اشکالات نرم افزاری»، «مشکلات برنامه‌ریزی سامانه‌ها» و « کمبود زیرساخت‌های الکترونیک» گفت: سه عامل فوق مانع اجرای مطلوب سامانه ها در فرآیند شفاف سازی تجارت کشور است.

وی در پایان با انتقاد از رسوب کالا در گمرکات کشور اظهار کرد: گمرک مجری مصوبات دیگر دستگاه‌ها است؛ نا بسامانی کنونی در خصوص ترخیص کالا از گمرکات ریشه در تعدد بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در پنج ماه اخیر دارد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار20 مهر 97، کدمطلب: 6695279،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
ا.ف75
این میره زیر مجموعه دولت الکترونیک چیزی که هم دولت احمدی نژاد وعدش رو داد هم روحانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین