پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۶۳۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کارشناس مسائل اقتصادی ضمن تشریح جلسه اقتصاددانان با رئیس‌جمهور گفت: صرف برگزاری جلسات، مشکلات کشور را به تنهایی برطرف نمی‌کند.اقتصاددان کشور با تأکید بر اینکه ساختار اقتصادی کشور ناکارآمد بوده و بهترین راهکار این است که رئیس‌جمهور ساختار اداری را دور بزند و مستقیم با بدنه کارشناسی دانشگاه ارتباط برقرار کند، ادامه داد: ریاست‌جمهوری قدرت زیادی در حاکمیت ایران دارد و با توجه به ضعیف بودن نهادهای اجرایی و تصمیم‌گیر کشور، نگاه فرد در پیشبرد اقتصاد کشور بسیار مهم است.

شعار سالسیدمحمد صادق‌الحسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در توضیح دیدار اقتصاددانان با رئیس‌جمهور، با تأکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف نشست باید آن را مورد بررسی دقیق قرار داد، اظهار کرد: قطعاً از هیچ جلسه‌ای در تمام جهان راه‌حلی خارج نخواهد شد.

وی با بیان اینکه جلسات مشکلات را به تنهایی برطرف نمی‌کند، افزود: کاهش فاصله شکاف دولت با دانشگاه و ایجاد ارتباط بهتر بدنه کارشناسی و اجرایی دولت باید از اهداف این نوع جلسات باشد.

اقتصاددان کشور با تأکید بر اینکه ساختار اقتصادی کشور ناکارآمد بوده و بهترین راهکار این است که رئیس‌جمهور ساختار اداری را دور بزند و مستقیم با بدنه کارشناسی دانشگاه ارتباط برقرار کند، ادامه داد: ریاست‌جمهوری قدرت زیادی در حاکمیت ایران دارد و با توجه به ضعیف بودن نهادهای اجرایی و تصمیم‌گیر کشور، نگاه فرد در پیشبرد اقتصاد کشور بسیار مهم است.

صادق‌الحسینی منطق علمی و ذهنی رئیس‌جمهور را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: چکش‌کاری ذهن اقتصادی روحانی در دیدار اقتصاددانان بسیار حائز اهمیت است؛ از طرفی دیگر مدیران ارشد اجرایی دولت به دلیل مشغله روزانه درک درستی از مسائل کلان شاید نداشته باشند که این نشست‌ها می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

وی به جزئیات این نشست نیز اشاره کرد و خبر داد: این جلسه بسیار در فضای نقد تند و جدی ولی در حیطه ادب برگزار شد و در بخشی از این نشست رفت و برگشت‌های زیادی در مسائل آماری بین رئیس‌جمهور و اقتصاددان پیش آمد.

پژوهشگر ارشد مسائل اقتصادی با بیان اینکه دبیری این نشست را ربیعی برعهده داشت، خاطرنشان کرد: در پایان این جلسه مقرر شد، چهار کمیته تخصصی در مورد مسائل بانکی، ارز، بیکاری و اشتغال و حمایت از اقشار آسیب پذیر توسط متخصصان تشکیل و راهکارهای آن در گزارش‌های یک و دو ماه به رئیس‌جمهور اعلام شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 26مهر 97، کدمطلب: 318969، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین