پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
گاه در ردای یک کنشگر اجتماعی یا ادمین گروه و کانال در شبکه های اجتماعی و یا خبرنگاری آماتور، بدون طی دورهای عمومی، تخصصی وارد فاز مدعی العموم و چشمان ناظر یک ملت با جغرافیای شهرستانی، منطقه ای،ملی و بین المللی می شویم که عدم اشراف مان بر مسیر پیش رو، گاه ناخواسته و غیرارادی ما را تا سواحل اشتباهات بزرگ، پیش می راند
شعار سال : هرچند آنچه که می خواهم بنگارم به معنای موافقت با همه آن چیزی نیست که در تصویر پیوست آمده است اما همان را تلنگری می دانم برای فهم اخلاق_حرفه_ای  و تمرکز بیشتر بر آن و نیز ادای هوشمندانه مسئولیت_اجتماعی!
گاه در ردای یک کنشگر اجتماعی یا ادمین گروه و کانال در شبکه های اجتماعی و یا خبرنگاری آماتور، بدون طی دورهای عمومی، تخصصی وارد فاز مدعی العموم و چشمان ناظر یک ملت با جغرافیای شهرستانی، منطقه ای،ملی و بین المللی  می شویم که عدم اشراف مان بر مسیر پیش رو، گاه ناخواسته و غیرارادی ما را تا سواحل اشتباهات بزرگ، پیش می راند...
در مطلب اخیرم تحت عنوان وب نگاران زرد، منتشر شده در وبسایت و کانال انجمن سواد رسانه ای ایران، اشاراتی  مجمل اما مرتبط با فحوای برخی مفاهیم مرتبط داشته ام ولی در پیج نگاشت فعلی برآنم تا در کسوتِ کنشگری درحوزه  سواد رسانه ای،یادآور شوم که:

۱• با توجه به بسترهای جدید اطلاع رسانی و به ویژه به میمنت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، همه می توانیم  در مقام یک  شهروندخبرنگار، ظاهر شویم اما آنچه مهم است، اینست که اگر همه هم می توانیم مدعی_العموم باشیم، قطع یقین، همه بر روش کنشگری مان در این سمت وقوف قانونی، عرفی، شرعی، اخلاقی و ویژه تر تخصصی  نداریم و شایسته و بایسته آنست که قبل از ورود به جغرافیای این حوزه، با حداقل ها، تجهیز شویم...

۲• چشمان نافذ، برخط بودن و آنلاین بودن، ودکنار آن: تأمل، تعمق، کاوشگری اصولی، راستی آزمایی و اشراف بر سواد_رسانه_ ای، حداقل های یک فعال رسانه و اجتماعی است اما به زعم اینجانب  اولین  رسالت یک کنشگر رسانه ای  و حتی اجتماعی اینست که به_گاه، به_اندازه، پیشبرانه و هوشمندانه موضع گیرد وبنگارد که اگر چنین نباشد و چنین نگوید و ننگارد، به جای تلاش بر نشر_واقعیت_ها،  در دادم انتشار_شایعات، گرفتار خواهد شد و صدالبته این اعتبار یک کنشگر رسانه یا فعال اجتماعی را خدشه دار و از منزلت او خواهد کاست...

۳• جایگاه رسانه به عنوان رکن_چهارم_دموکراسی و کنشگر_رسانه ای و فعال_اجتماعی به عنوان پایه های یک سیستم دموکرات، بدین منظور تعریف شده است تا از کژی_ها، نابسامانی_ها و فسادها از هر نوعش، بکاهد نه اینکه ندانسته و ناخواسته از این فرصت ها برای افزودن بر تهدید_ها بهره گیرد و خود بخشی از  اختاپوس_نابسامانی شود...
به باور اینجانب حداقل رسالت تکلیفی تعریف شده بر سر زبان،نوک انگشتان و قلم های واقعی و هوشمند کنشگران این حوزه اینست که مسئولیت_اجتماعی  خود را در مقام یک کنشگر_رسانه ای، اجتماعی یا سلبریتی دریابند و متناسب با اخلاق_حرفه ای موقعیت خود، ابراز وجود کنند...
اینکه همه در برابر موفقیت ها و شکست های جامعه خود مسئولیم، یک واقعیت و تکلیف است اما شایسته است این مسئولیت را به روشی  درست خود، ادا کنیم ...

شعارسال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال انجمن علمی مدیریت رسانه
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین