پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
کمی شکم آورده، ساعت طلای جدیدش را که ظاهری گرانقیمت دارد به رخ می کشد. این را «گای راترفورد» جاسوس سیا بعد از دیدار آخرش در تهران در گزارش خود در تحلیل شخصیت بنی صدر نوشت.
شعار سال : «کمی شکم آورده، ساعت طلای جدیدش را که ظاهری گرانقیمت دارد به رخ می کشد»

** این را «گای راترفورد» جاسوس سیا بعد از دیدار آخرش در تهران در گزارش خود در تحلیل شخصیت بنی صدر نوشت.
راترفورد جاسوس سیا در پوشش تاجر آمریکایی یک ماه قبل از پیروزی انقلاب به دیدار بنی صدر در نوفل لوشاتو رفت. بعد از آن بود که در گزارش خود نوشت:

«توانسته زمینه یک ارتباط محرمانه ای بین خودش و او بچیند...ظاهرا L1(نام رمز بنی صدر) به قدر کافی مجذوب راترفود شده»

** راترفورد چند ماه بعد از پیروزی انقلاب به خانه بنی صدر در تهران آمد. حالا بنی صدر عضو شورای انقلاب و مجلس خبرگان قانون اساسی شده بود. راترفورد این بار در تحلیل شخصیت او نوشت:

 «جای تعجب نیست که L1 در تهران تصویری از خود بروز میدهد که تا حدی با آنچه در پاریس قبل از بازگشتنش داشت متفاوت است...از وقتی که مقامات مسئولیت آوری را در رژیم تازه پذیرفته فرق کرده است. هنوز شبانه روز کار میکند اما به گونه ای دیگر. اگرچه در پاریس او یک انقلابی بود که با ظاهر امور سر و کار داشت، اکنون او خودش را درگیر مسایل ظریف اداره یک مملکت می بیند... هرچند او همچنان خود را انقلابی میداند و به نظر می آید که از تبلیغات مقتضای مقامش و مزایای قدرت (یعنی محافظانش) لذت میبرد...او کمی شکم آورده، لباسهای اندازه سفارشی می پوشد و ساعت طلای جدیدش را که ظاهری گرانقیمت دارد به رخ میکشد. دیگر به نظر نمیرسد که گروهی دانشجوی ژولیده مانند آن روزها در پاریس، در خانه اش باشند. اینک او می تواند این گونه افراد را در دفترش در ساعات عادی کار بپذیرد...هر روزی که میگذرد به نظر میرسد که او بیشتر در دیوانسالاریِ انقلابی که به موفقیت رسیده فرو رفته است.»

** آنچه که راترفورد در تغییر در رفتار و منش بنی صدر در پیش و بعد از انقلاب مشاهده کرد، در طی سالیان دراز در بسیاری از انقلابیون رخ داد!
انقلابیونی که روزگاری ساکن جنوب تهران در خیابان ایران بودند، با گذشت زمان و گرفتن پستهای حکومتی به بالای شهر کوچ کردند. خانه های میلیاردی خریدند. و دیگر با ماشین های دودی و محافظان خارج از دید مردم از خط ویژه رفت و آمد کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال انجمن صنايع خوراك دام، طيور و آبزيان ايران
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین