پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۹۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
از حدود سه ماه پیش تاکنون، تالاب نیلوفرهای ولوکلا بابل که بخاطر جاذبه‌های طبیعی و منحصر به فرد در ایام تعطیلات مسافران زیادی را به خود جذب می‌کرد قربانی یک اختلاف محلی شده بود.

شعارسال: از حدود سه ماه پیش تاکنون، تالاب نیلوفرهای ولوکلا بابل که بخاطر جاذبه‌های طبیعی و منحصر به فرد در ایام تعطیلات مسافران زیادی را به خود جذب می‌کرد قربانی یک اختلاف محلی شده بود.

 به گفته ناظران محلی، در اثنا بروز این اختلاف دهیاری روستای مجاور (کشتله) که ادعای مالکیت تالاب را داشته به بهانه افزایش ذخیره آب و لایروبی اقدام به تخریب نیلوفرهای آبی کرد و میلیون‌ها شاخه نیلوفر که قلب تپنده این منطقه بودند را به چنگال‌های بولدوزرها سپرده و از بین بردند.

براری دهیار روستای کشتله در گفت‌وگویی با خبرنگار ما اعلام کرد: ما به نیلوفرها کاری نداریم و این یک گیاه رونده است که اگر امروز ۱ متر طول داشته باشد سال آینده ۱۰۰ متر خواهد بود. او معتقد است که تالاب به روستای آنها تعلق داشته و دارد و این مسئله بازی است که از سوی دهیار جدید برای مطرح شدن و کسب پست‌ بالاتر طراحی شده است.

این در حالی است که اسماعیل کهرم بوم شناس و فعال محیط‌زیست ایران می‌گوید بازیابی نیلوفرهای این تالاب به بیش از ۱۰ سال زمان نیاز دارد و در صورتی که تخریب کنونی در اکوسیستم این محیط تاثیرات جدی گذاشته باشد امکان دارد که دیگر شاهد رشد دوباره نیلوفرهای مردابی نباشیم.

تصاویری که می‌بینید به زندگی قبل و بعد نیلوفرهای آبی در تالاب ولوکلا مربوط است. بولدوزرها با تکمیل عملیات تخریب این محیط را برای احداث جاده‌ای در اطراف تالاب مهیا کرده‌اند که منابع آگاه به گسترش نیوز اطلاع داده‌اند این اقدام با هدف جذب گردشگر و تسهیل مسیرهای مواصلاتی روستا صورت گرفته است.

محمد علیزاده دهیار روستای ولوکلا نیز  می‌گوید مسئولان روستای کشتله با توجه به نفوذی که یکی از افرادشان در سازمان برنامه و بودجه استان داشته اعتبار ۶۰۰ میلیونی برای لایروبی این منطقه گرفته‌اند و هدف از این کار فهماندن مالکیت کشتله بر این مرداب به سازمان‌های دولتی است.







شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری  گسترش نیوز ، تاریخ انتشار: 28مهر 1397 ، کدخبر: 38225،www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
خیلی بده که به خاطر همچین اختلافات کوچیکی این منبع طبیعی که هم باعث زیبایی شهر هست و هم میتونه با رسیدگی منبع درآمد باشه بخواد بلاتکلیف بمونه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین