پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
حجت‌الاسلام زائری گفت: کتاب «هی یو» نوشته سعید ابوطالب توانسته پشت صحنه‌های خوبی از آمریکا نشان دهد تا جوان امروز و فردای ما بدانند که ما چرا می‌گوییم«مرگ بر آمریکا».

شعارسال: نشست بررسی کتاب «هی یو» نوشته سعید ابوطالب با حضور وی و حجت الاسلام زائری در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران«شهر آفتاب» برگزار شد.

حجت الاسلام زائری در این مراسم گفت: از نکات قابل توجه این کتاب خود نوشت بودن آن است مانند کتابهایی که رزمندگان دفاع مقدس می‌نویسند اما با این تفاوت که خود نویسنده مستند ساز است.

وی افزود: سعید ابوطالب در این کتاب بسیار خوب توانسته صحنه‌ها را در ذهن مخاطب تداعی کند، این کتاب بسیار شبیه یک فیلمنامه نوشته شده است که این یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب «هی یو» است.

زائری بیان کرد: مهمترین ویژگی این کتاب این است که نویسنده در آن نخواسته است که اسطوره سازی کند، این کتاب توانسته پشت صحنه‌های خوبی از آمریکا نشان دهد تا جوان امروز و فردای ما بدانند که ما چرا می‌گوییم«مرگ بر آمریکا».

وی تصریح کرد: نقدی که بر این کتاب وارد است ساده و روان نبودن آن است به نحوی که من خود در سری اولی که آن را مطالعه کردم چندین نکته برایم گنگ آمد؛ اما با این حال می‌توانم با صراحت بگویم که جای این کتاب در کتابهای کشور ما بسیار خالی بود.

سعید ابوطالب در این نشست گفت: این کتاب یکسری غلطهای مصطلح دارد که آنها به خاطر من بوده است؛ سعی کردم که این کتاب را بسیار دقیق باشد؛ من تقریباً تمام کتابهای حوزۀ دفاع مقدس را خوانده‌ام و اعتقاد دارم این سری از کتابها باید دارای جزئیات بسیاری باشند.

وی افزود: کتابهایی که در زمینه دفاع مقدس منتشر می‌شود فقط جنبه داستانی ندارد، این کتابها سندی هستند که می‌توان در آینده و حال از آنها استفاده کرد؛ من سعی کردم در این کتاب خاطراتم را از زبان یک راوی حکایت کنم.

کتاب «هی یو» به خاطرات اسارت سعید ابوطالب در زندان آمریکا در عراق می‌پردازد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16اردیبهشت1395، کدخبر: 1067222: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین