پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۴۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به افزایش نقدینگی در جامعه و تاکیدات رهبری در این خصوص، اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش نقدینگی در جامعه، عدم هدایت نقدینگی به سمت تولید اشتغال در جامعه می باشد.وی ادامه داد: ما اکنون بیش از هزار 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه داریم که دولت می توانست با این نقدینگی طرح های نیمه کاره خود را با واگذاری به پایان برساند.

شعارسال: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه دولت نقدینگی بازار را باید به سمت تولید و اشتغال هدایت کند، گفت: دولت در جذب نقدینگی بازار کوتاهی کرده است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به افزایش نقدینگی در جامعه و تاکیدات رهبری در این خصوص، اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش نقدینگی در جامعه، عدم هدایت نقدینگی به سمت تولید اشتغال در جامعه می باشد.

وی ادامه داد: ما اکنون بیش از هزار 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه داریم که دولت می توانست با این نقدینگی طرح های نیمه کاره خود را با واگذاری به پایان برساند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: برخی تولیدی ها مانند پتروشیمی ها و مسائل مربوط به صنایع پلیمری می تواند مقصد جذب نقدینگی از بازار باشد.

وی با اشاره به مسئله نظام بانک ها، افزود: باید نظام بانکی را هم اصلاح کنیم در این معقوله باید سود در بانک ها کاهش پیدا کند تا نقدینگی ها به سمت تولید و اشتغال سرازیر شود، تا زمانی که سود در بانک ها بالا باشد مردم برای تولید اشتغال سرمایه گذاری نمی کنند.

حسینی کیا در ادامه اضافه کرد: دولت باید نظارت جدی در برخورد با دلالی در جامعه داشته باشد که همین معقوله هم در کاهش نقدینگی تاثیرگذار است.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: امروز که حجم پول زیادی در دست مردم هست یک روز این نقدینگی به سمت بازار خودرو روانه می شود یک روز به سمت بازار سکه، طلا و یا بازار ارز هجوم می برد.

وی عنوان داشت: این هجمه ها به سمت بازار های خاص در جامعه موجب کاهش ارزش پول ملی می شود.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار 3آبان97، کدخبر: 1422140، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
ا.ف75
افزایشی نقدینگی و عدم استفاده از اون سبب عقب ماندگی کشور میشه که از ثمرات دولت تدبیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین